To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

DIAGNOSTYKA VAG - Błąd 16825 oraz 562

adam_wawa - Nie Sty 12, 2014 4:30 pm
Temat postu: Błąd 16825 oraz 562
Nie mam doświadczenia jeszcze w kminieniu tych błędów ale wolałbym się z nimi zaprzyjaźnić niż je zwalczać <radocha> . Póki co dzięki Piwkowej zapisce dowiedziałem się już, że 16825 to jest System kontroli emisji wydechu (EVAP) - niewłaściwy przepływ odpowietrzania. Przepływomierz już czyściłem, pozostaje mi pewnie wymiana. Chyba, że to jest coś innego. Macie jakieś pomysły? Drugi błąd 563 w zapisce się nie znalazł a w odczycie mam "Sensor for Oil Level/Temperature (G266)". Any idea ?? ? <myśli>
the_undertaker - Nie Sty 12, 2014 6:05 pm

Co do tego pierwszego błędu 16825 to chyba przeczyszczenie przepływomierza nic tu nie da a nawet chyba prawie na pewno niepotrzebnie to robiłeś. EVAP to przeca chodzi o paliffffoooo więc koło wlewu paliwa, odpowietrzeniem, wężykami, N80 etc. musisz się zainteresować.
Kolega @beetle ma ten system EVAP chyba w małym palcu bo długo i wnikliwie z nim walczył to i by Ci coś podpowiedział.

Ten drugi błąd to w końcu 00562 czy 00563??
Nie było dodatkowego opisu do niego??

Mogą być albo kabelki uwalone do czujnika poziomu oleju albo czujnik. Najtaniej najpierw będzie sprawdzić przewody.

adam_wawa - Nie Sty 12, 2014 8:45 pm

Ładny ten twój BUG - prawie jak rzeka ;) Przejrzałem historię. Błąd ma się rozumieć jak w tytule 562 z odczytu: "00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent". Uderzę do Beetla . Thks za info
choody - Nie Sty 12, 2014 11:23 pm

Ale pokazuje że błąd jest sporadyczny, po skasowaniu wraca?
Piwek - Nie Sty 12, 2014 11:25 pm

choody napisał/a:
Ale pokazuje że błąd jest sporadyczny

o ile pamiętam, to nie był sporadyczny...

Piwek - Pon Sty 13, 2014 8:52 am

Jednak sporadyczny... Sorki za błąd, ale pamięć zawodna :(
pieciopalczastty - Pon Sty 20, 2014 1:00 pm

Ja w octavii wymieniłem przepływkę po błędzie 16486,P0102 i utracie mocy. Auto przeszło w tryb awaryjny :(
adam_wawa - Czw Sty 23, 2014 11:33 pm

Przepływka to nie jest ale zawór filtra par paliwa. Poszukuje takiej części na Aledrogo. Są dostępne tylko nowe za 150 zeta Bosha ale moim zdaniem to troche za dużo za kawałek plastiku. Nie ma ktoś używki?
Piwek - Czw Sty 23, 2014 11:40 pm

Zadzwoń, powołaj się na forum... może będzie miał w normalnej cenie:
http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=3886

adam_wawa - Pią Sty 24, 2014 10:04 am

Koleś mówi że ma ale potrzebuje numer części. W intercarsie znalazłem ten zaworek z numerem 0 280 142 308. Czy to jest na pewno ta część tutaj link
Ktoś pomoże czy to jest to?

Piwek - Pią Sty 24, 2014 6:57 pm

Bądź dzielny i zerknij tu:
http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

adam_wawa - Pon Lut 10, 2014 9:27 pm

Dzisiaj dokonałem wymiany powyższego zaworka. Nazywa się on fachowo zawór par paliwa. Jest to małe plastikowe "coś". Używka kosztuje 70-80 zł. Wymieniłem jednak na nowy Bosha - 150 zeta z wymianą. Dam znać czy check się uspokoił :)
beetle - Pon Lut 10, 2014 11:43 pm

w nomenklaturze vag ten zawór nazywa się N80
po wysterowaniu przez kompa w odpowiednich warunkach pracy silnika ma za zadanie opróżnić zbiornik z węglem aktywnym z par paliwa i wpuścić je w dolot w celu spalenia.

ciekawe czy przed wydaniem 150 zł testowałeś ten elektrozawór, sprawdzałeś czy jest szczelny, czy ma sprawną cewkę i czy otwiera się po podłączeniu prądu?

adam_wawa - Wto Lut 11, 2014 7:27 am

Ja tego nie robiłem, ale mój mechanik zapewne tak (mam nadzieję). Tyle razy mu głowę tym zawracałem, że myślę że to zrobił. Check zapalał się notorycznie. Póki co jest ok.

[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 8:50 pm ]
Powracam z nowymi cyferkami... ale muszę przyznać, że i tak nie spodziewałem się że nic nie wyskoczy aż tak długo :)

Do błędu, który już wcześniej miałem :
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow - P0441 - 35-10 - - - Intermittent
dołączył jeszcze:
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected - P0411 - 35-00 - -

Poszperałem trochę, a co i dokopałem się do czegoś takiego:

16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked
Possible Solutions
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
Perform Output Test
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
Perform Basic Setting
Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

Special Notes
When found in the NAR 1.8T Audi A4 1.8T check TSB 24-08-78 or 2010268/3 or Pass-Thru equivalent TSB
When found in the NAR 1.8T VW Passat 1.8T check TSB 01-09-09 or 2005554 or Pass-Thru equivalent TSB
Note: The Passat 26E5 or "R5" recall includes the same software update
Make sure the quick release lines for the N80 valve and vacuum line to LDP are not crossed.
This can also make the engine hard to start after filling up the fuel tank.

oraz

16795/P0411/001041 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuel Pump Relay (J17) faulty
Hoses/Pipes to/between Components faulty/clogged
Secondary Air Injection Pump (V101) faulty
Secondary Air Injection Pump Relay (J299) faulty
Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112) faulty
Possible Solutions
Check Fuel Pump Relay (J17)
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Secondary Air Injection Hoses/Pipes for Carbonization
Check Secondary Air Injection Pump (V101)
Check Secondary Air Injection Pump Relay (J299)
Check Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)

16825 - rozumiem, że może to być elektrozawór N80 lub N115. N80 jest wymieniony (chyba że padł znowu?), posprawdzam rurki i sprawdzę działanie zaworu N115. Czy coś jeszcze? Any idea ?? ?

tutaj jeszcze mam takie coś:
cyt: Ten błąd może mieć kilka przyczyn: niedpowiednie ciśnienie wtrysku, uszkodzenie przepływomierza, uszkodzenie jednej z dwóch sond lambda oraz awaria zaworu opróżniania zbiornika z węglem aktywnym.

Z uwagi na pierwszy błąd, stawiał bym na ten zaworek. Powinien być gdzieś w okolicy obudowy filtra powietrza.



16795 - tutaj to rozumiem, że do sprawdzenia jest pompa zwrotna (Fuel Pump Relay j17) i/lub druga pompa zwrotna - Secondary Air Injection Pump (V101) jak też sprawdzenie wszystkich rurek

Objawów nie ma żadnych, albo ich nie zauważyłem. Silnik pracuje jak ta lala a check się włącza tego samego dnia (po skasowaniu) na trasie przy 120-130 km/h

Ktoś miał takie błędy w podobnej paczce? Jakieś pomysły?

beetle - Pon Lis 10, 2014 9:46 pm

nie ma czegoś takiego jak pompa zwrotna <załamka>
skąd bierzesz takie tłumaczenia <rotfl>

leć po kolei wg. listy solutions
warto byłoby zdobyć i zajrzeć do biuletynów technicznych o których wspomniano w opisie <myśli> bo może się okazać że bez update firmware sterownika nie obędzie się :(

obejrzyj pojemnik z węglem aktywnym czy nie ma pękniętej obudowy, a także czy wszystkie rurki podciśnienia idą zgodnie ze schematem.
te grube karbowane rurki od pompy powietrza dodatkowego też lubią się przedziurawić albo popuszczać na szybkozłączkach <luzik>

adam_wawa - Pon Lis 10, 2014 11:26 pm

Sorki za tłumaczenie. Tego nie było ;) to jak powinno być? Mogę pomóc w Indesignie albo w photoshopie ale tutaj to dla mnie ziemia nieodkryta...
beetle - Wto Lis 11, 2014 9:00 am

V101 w polskich dokumentacjach występuje jako "pompa powietrza dodatkowego" lub "pompa powietrza wtórnego"
J17 to przekaźnik pompy paliwa

miałem w swoim żuczku przygody z EVAP i SAI
pomogła wymiana n80, przewodów podciśnienia (tych czarnych w oplocie bawełnianym), uszczelnienie rurki od pompy do kombizaworu oraz wymiana korka wlewu paliwa (miał uszkodzoną uszczelkę)
miałem też wstawiany katalizator w tym czasie.

a combivalve wygląda tak:

to on wpuszcza powietrze z pompy do kolektora wydechowego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group