newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Padła skrzynia - prosze o porady
Autor Wiadomość
Guest
Gość
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 9:28 pm   Padła skrzynia - prosze o porady

Jak w temacie...

Akcja przebiegla nastepujaca;
ruszylem sobie spokojnie, 2 -ka, po czym 3-ka no i zwolnilem wlaczajac sie do ruchu. Wkulalem sie powoli wciskam sprzeglo a mi 2ka nie wchodzi ?! Pomyslalem WTF wiec mu 3ke ale tez nic i stanalem ;( Wlaczylem awaryjki i ludzie zaczeli z grymasem zmieniac pas i mnie wyprzedzac... Udalo mi sie wbic tylko 3ke i tak sie doczolgalem w miejsce docelowe - 2km. Stanalem na parkingu, po czym weszla mi tylko 1-ka. Po wrzuceniu na luz weszla tylko 5-ka, po czym znowu weszla tylko 3-ka.
Czyli mam tylko jeden bieg, ktory wchodzi po 10-tej probie. Dzwignia zmiany odskakuje mi w pozycje 'pol bieg, pol luz' i biegi nie wchodza. Wczesniej mialem lekkie opory przy wrzucaniu 2-ki ale wszysko szlo bez zarzutow...

PANOWIE prosze wiec o jakas rade i mozliwa przyczyne mojej tragedii
Czyzby czekala mnie wymiana skrzyni biegow ?! O kurcze co to za auto - caly czas jakies usterki ale teraz to juz gruboo.

Coz dodam tylko iz silnik 2.o z roku 1999r

Dziekuje i pozdrawiam
Wojtek
 
 
Przemo 
Beetlomaniak


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 2792
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Z Wrocławia
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 9:51 pm   

to troszkę dziwne ponieważ jak się sypie skrzynia to zazwyczaj jeden bieg i to na amen, albo się klinuje na jednym biegu, albo wyskakuje bieg - tak z autopsji.
Może to sprzęgło? Miałeś jakieś wcześniej objawy?
_________________
"Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych."
Ernest Hemingway
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 10:05 pm   

ja bym obejrzał cięgła sterowania, cały mechanizm od dźwigni do skrzyni :idea:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
matthew_osw 



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 386
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 10:19 pm   

Mój wuja w swoim beetlu miał kiedyś taką sytuację, że pękł jakiś plasticzek (zapomniałem niestety, jak się nazywał, ale nie wiem, czy to nie było jakieś cięgno, o którym pisze beetle) przez co nie wchodził żaden bieg poza 2 i 4 (w linii prostej). U Ciebie z tego co piszesz, wchodzą same górne biegi (1,3,5). Sam za bardzo się nie znam, opisuję tylko sytuację, z jaką się spotkałem. U wuja ten plasticzek w ASO kosztował ok 100zł, a wymiana 10min czasu u kumatego mechanika za 10zł - dojście było pod puszką filtra powietrza. Życzę Ci, aby to była ta opcja, bo chyba tańszej już nie będzie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Gru 16, 2010 11:18 pm   

o tym mówię:

może coś się rozłączyło, może zamarzło, może mocowanie pancerza linki puściło itp.
najpierw to trzeba sprawdzić zanim kupisz nową skrzynię :idea:

szukaj "plasticzku" :P
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10315
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Gru 17, 2010 6:59 am   

Mnie też się nie wydaje aby to była awaria stricte skrzyni. Kurcze tylko jak będziesz jechał do jakiegoś magika to nie daj sobie wcisnąć kitu że skrzynia padła i amen. Faktycznie przyjrzałbym się samemu układowi cięgien, linek i wybieraka.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 5:56 pm   

Dzieki Panowie za pomysly :wink:

Udalo mi sie wbic 2-ke i pojechalem zatankowac, po czym do znajomego magika...
Od razu ochoczo zabrali sie do pracy i zdemontowali filtr i wyjeli aku aby zrobic troche miejsca. Od razu okazalo sie, ze skrzynia dziala, jednakze problem tkwi w WYBIERAKU, tj. dokladnie to o czym pisze prof. beetle
(swoja droga czy ten gosc czegos jeszcze nie wie :wink:)
Jutro postaram sie zalatwic czesc na m-scu, a jak nie to z alledrogo.
Tylko Panowie powiedzcie mi jeszcze czy szukac do 2.o czy kazda bedzie pasowac aby byla 5-cio biegowa ?! Znalazlem mnostwo pod
http://allegro.pl/listing...category=0&sg=1
ale ktora bedzie odpowiednia ?!
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Gru 20, 2010 8:39 pm   

voytass, przefiltruj jeszcze te aukcje i szukaj tylko od golfaIV, bory lub oktavii I, 5 biegów i silnik 2.0 benzyna.
od innych autek nie będzie pasował, mimo podobieństwa może być np. inna długość cięgieł i qpa.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Wto Gru 21, 2010 5:06 pm   

Jednak nie o to chodzi ...
Dowiedzialem sie, ze sa 2 wybieraki, tj. jeden to jest ten schemat za zdjecia (na alledrogo sa tylko takie), natomiast drugi, ten bardziej dla mnie potrzebny znajduje sie w skrzyni biegow i do niego wlasnie przychodza te linki, tudzież cięgna.
Bede wiec zmuszony zamowic NOWY z ASO, gdyz nie ma uzywek w sprzedazy.
Koszt to ok 300 PLN, takze i tak taniej niz uzywana skrzynia z potrzebnym wybierakiem. Mam nadzieje, ze to dobry wybor, tj. tylko nowy oryginalny wybierak, niz uzywana i niewiadomo jaka skrzynia
Co myslicie ?! alright ?
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Gru 21, 2010 9:16 pm   

czyli jednak w skrzyni coś padło.
dziwne bo tam jest tylko solidny kawałek metalu z palcem wybierającym, jedna dźwignia go porusza góra-dół a druga obraca i nie bardzo mogę sobie wyobrazić co się mogło zepsuć.
żeby się nie okazało że problem jest nie w wybieraku skrzyni tylko w elementach współpracujących bo to nie będzie koniec wydatków. :(
mimo wszystko spróbował bym najpierw poregulować na linkach (pod nakrętkami są fasolki w dźwigniach) i poobserwować co się dzieje przy przełączaniu poszczególnych biegów.

tu masz schemat jak to działa:


EDIT: o procedurze regulacji możesz sobie poczytać w zeszytach do samokształcenia SSP_237 (po niemiecku) i SSP_247 (po angielsku)
znajdziesz je przez google, leżą w chomikach.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Śro Gru 22, 2010 8:29 am   

To jest trochę jak operacja na otwartym sercu przez telefon...przecież chłop oddał auto do mechanika mechanik zdiagnozował co tu więcej gadać...chociaż i mnie ta usterka dziwi bo kombinowałem z tymi skrzyniami różne myki i wg mnie to najbardziej idioodporna skrzynia grupy vw ,jedyna lipa to ten opisany przez ,,beetle,, wybierak przykręcony do skrzyni,padają plastykowe elementy...jednak mnie tam nie ma i tego nie widzę wiec nie mogę zdignozować
 
 
yanucha



Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 843
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro Gru 22, 2010 7:57 pm   

MoYe napisał/a:
...przecież chłop oddał auto do mechanika mechanik zdiagnozował co tu więcej gadać..

Mechanik mechanikowi nierówny, więc pogadać nie zaszkodzi...
_________________
Pozdrawiam...11
Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Śro Gru 22, 2010 9:58 pm   

Witam Panowie

Wybierak w skrzyni zostal wymieniony (zdemontowany z innej skrzyni) i nawet swiatlo cofania sie naprawilo :wink:
Do tego jak juz pisalem zostalo wymienione:
-uchwyt stabilizatora
-2 simeringi na skrzyni
-olej w skrzyni
-klocki hamulcowe z tylu zostaly podszlifowane, gdy sie okazalo, ze nagle nie dzialaja poprawnie (byly za duze)
-SONDA LAMBDA - bosch

... i teraz mam wrazenie, ze jest jakis bardziej mulowaty !!
czy ma ktos pojecie dlaczego tak moglo sie stac - czyzby wymiana sondy mialaby jakis wplyw na dynamike auta - w koncu to ona jest odpowiedzialna za mieszanke !?
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Gru 28, 2010 8:05 pm   

a jakiego boscha wstawiłeś (oznaczenie)?
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 2:13 pm   

Powiem Tobie, ze nie wiem...
Wygladala identycznie jak ta zdemontowana (chociaz pewnie wszystkie wygladaja tak samo) - skontaktuje sie z mechanikiem to mi powie, gdyz ma pewnie jakis kod z zamowienia...
Autko sie troszke odmulilo, tj. zbiera sie jak kiedys od ok 2k obr/min - no i oczywiscie spalanie jest o niebo mniejsze :)
Po zainwestowaniu troszke w auto postanowilem je zatrzymac, przynajmniej na jakis czas - w koncu radosc z jazdy jest 'bezcenna', tymbardziej ze chlopaki naprawili mi rowniez reczny (spadla jedna z linek, a druga wymienili) i teraz zakrety biore jak Holek w latach swietnosci :)
Pozdrawiam wszystkich i zycze SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU !!
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 9:24 pm   

Profilaktycznie rozglądam się za skrzynią (póki co biegi ok). Podejrzewam, że może szwankować mechanizm różnicowy lub przegub wewnętrzny. Objawy: podczas jazdy w lewym zakręcie i trzymaniu obrotów (pedał gazu naciskany) słyszę metaliczne tarcie-gdy nie wciskam gazu, brak takich objawów. Przegub wymieniony (zewnętrzny), łożysko wykluczam, więc po lekturze kilku tematów na forum.vwgolf.pl obstawiam dyfer. Doradźcie, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie mechanizmu? Słyszałem, że najlepiej podnieść przód auta, uruchomić silnik, wrzucić 1 bieg i blokować rękoma lewe i prawe obracające się koła-jeśli będzie jakiś problem z dyfrem, to usłyszę wtedy niepokojące dźwięki. <myśli>
Wracając jeszcze do skrzyń-zauważyłem, że w golfach i octaviach były montowane do silników 2.0 AQY skrzynie pięciobiegowe o oznaczeniu EMR. Według danych na tej stronie : http://www.doppel-wobber....f-Getriebe.html ta skrzynka ma te same przełożenia co EBP. Ciekaw jestem czy mechanicznie pasuje plug&play? <myśli>
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8109
Otrzymał 381 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 9:58 pm   

dorphy napisał/a:
ta skrzynka ma te same przełożenia co EBP

chyba czytamy co innego, skrzynki mają inne przełożenia przekładni głównej i pierwszych biegów <myśli>
ale jak pasowała do bory czy golfa to i do beetle przypasuje <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 10:11 pm   

Zgadza się-nie tą linię odczytałem. <brawo> Tych skrzyń EMR jest mnóstwo, natomiast o oznaczeniach DZQ/EBP jak kot napłakał.
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Ostatnio zmieniony przez dorphy Pon Lut 23, 2015 10:12 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group