newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana półosi, skrzynia AUTOMAT, kłopot ze znalezieniem
Autor Wiadomość
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 25, 2017 9:03 pm   Wymiana półosi, skrzynia AUTOMAT, kłopot ze znalezieniem

Potrzebuję pomocy.
W aucie na przegubach są spore luzy. Chciałbym wymienić całe półośki, ewentualnie same przeguby, te wewnętrzne i zewnętrzne. Ale mam kłopot ze znalezieniem. Sytuacja nie jest łatwa, bo auto jest z USA, a skrzynia w nim jest automatyczna - klasyczna 6-biegowa.
Dzwoniłem do wielu hurtowni, półosi po VINie nie znaleźli, oznaczenia podawali różne.
Dzwoniłem do ASO, koleś podał mi oznaczenia półosi: 1J0407271PB i 1J0407272MT.
Na allegro pełno jest półosi z podobnym oznaczeniem, gdzie w miejsce "PB i "MT" mieszczą się inne litery. Przypuszczam że są między nimi różnice.
Skłonny jestem kupić używki, ewentualnie zregenerować swoje.
Znajdzie się ktoś z forumowiczów, kto zna temat?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10322
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Lip 25, 2017 9:41 pm   

Wewnętrzne są z półosią. Koszt wysoki, nawet bardzo. Polecam oddać do regeneracji. Ja zapłaciłem 500 zł. Bardzo porządnie zrobiony, z gwarancją.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 25, 2017 9:53 pm   

WUJ SAM napisał/a:
Wewnętrzne są z półosią. Koszt wysoki, nawet bardzo. Polecam oddać do regeneracji. Ja zapłaciłem 500 zł. Bardzo porządnie zrobiony, z gwarancją.


Skąd masz pewność że u siebie masz te same półosie? W profilu masz zupełnie inne auto.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TurboGarbus 


Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 1312
Otrzymał 63 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Lip 25, 2017 11:29 pm   

Bo ma dwa w tym jeden taki jak Twój tylko nieco bardziej kopytny :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10322
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 12:11 am   

TurboGarbus napisał/a:
Bo ma dwa w tym jeden taki jak Twój tylko nieco bardziej kopytny :)


No właśnie :) bravo za czujność TurboGarbus :)
Tomasz W-wa drugiego mam 1.8T w automacie rodem z hameryki :)
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TurboGarbus 


Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 1312
Otrzymał 63 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 9:35 am   

Tomasz W-wa, zapytaj Christopherek czy mu nie zostały może będą pasować.

http://forum.newbeetle.pl...p=134495#134495
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 1:01 pm   

Dzięki za odzew.
Mam świadomość że można oddać półosie do regeneracji. Jednak to ostateczność.
A powiedz mi Wuju Samie, zdecydowałeś się na regenerację bo miałeś kłopot ze znalezieniem, jeśli szukałeś to po jakich kodach? U mnie na półosiach niema naklejek.
Mam rozumieć że w 2.0 i 1.8T jest ta sama skrzynia i te same półosie?
Wiesz może jaka dokładnie skrzynia tam siedzi? HFZ, 09M, 09G?

Na rynku jest wiele aut w takiej samej konfiguracji, czyli ta sama skrzynia i półosie... np. golf, jetta, seat, skoda, audi i inne, także jest pewnie sporo w sprzedaży odpowiednich dla mnie półosi, jednak nie jest łatwo odnaleźć się w tym całym bałaganie oznaczeń.
Planuję wymienić w niej olej i filtr oraz zrobić diagnostykę, czasami wejdzie w tryb awaryjny, ale zapewne to za sprawą zbyt dużych luzów na półosiach, ponoć automat jest wrażliwy na zużyte półosie.
Jako ciekawostkę wkleję link do pomocnej wyszukiwarki części, może komuś się przyda, a może już dawno o tej stronie wiecie... tam właśnie próbowałem porównać półosie.
http://pl.realoem.me/Volkswagen/RDW/BE/2005/271/R

Oczywiście zapytam Christophereka o półosie.
Ostatnio zmieniony przez Tomasz W-wa Śro Lip 26, 2017 1:08 pm, w całości zmieniany 4 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 1:14 pm   

masz jakiś problem z ustaleniem typu skrzyni?
szukałeś wlepki w bagażniku, w książce serwisowej, wybite na skrzyni, rozkodowałeś vin... <załamka>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 1:33 pm   

beetle napisał/a:
masz jakiś problem z ustaleniem typu skrzyni?
szukałeś wlepki w bagażniku, w książce serwisowej, wybite na skrzyni, rozkodowałeś vin... <załamka>

Wlepka ponoć powinna być pod kołem zapasowym, ale tam mam butlę z gazem. Książki serwisowej nie mam. Skrzyni jeszcze nie miałem okazji dokładnie oglądać, ale ostatecznie to zrobię. VINu nie rozkodowałem, nigdy tego nie robiłem. Jak to się robi?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10322
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 1:33 pm   

U mnie o regeneracji zadecydowała cena nowej części. Regenerowałem w sprawdzonym warsztacie który tym się tylko zajmuje.
Co do odnalezienia odpowiedniej części, ja posługiwałem się: modelem pojazdu, pojemnością silnika, rodzajem skrzyni biegów, można jeszcze kodem skrzyni i VINem.

[ Dodano: Śro Lip 26, 2017 1:34 pm ]
Tomasz W-wa napisał/a:
Wlepka ponoć powinna być pod kołem zapasowym,

Nie pod ale obok wnęki na koło po lewej stronie. Skrzynię masz cztero czy sześciobiegową?

http://www.oemepc.com/vw/

Jak Ci skrzynia wchodzi w tryb awaryjny to koniecznie sprawdź co jest tego powodem, bo może później boleć i to bardzo ...
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 2:19 pm   

Wuju Samie,
Jak już napisałem, jest to 6-biegowa skrzynia.
Miałeś rację, znalazłem nalepkę :) także dziękuję.
I jest to skrzynia HFZ a silnik BEV.
Na nalepce poniżej są opcje. Wie ktoś jak je rozkodować?

Co do odnalezienia kodu części to niema problemu, bo własnie w ASO podał mi nr dwóch osi - 1J0407271PB i 1J0407272MT przypisanych wyłącznie do Beetle, tyle że jedna w ASO kosztuje śmieszne 2500zł.
Akurat trafiłem na bezinteresownego gościa, chwilę z nim porozmawiałem i sam stwierdził, że prawdopodobnie te same półosie występują pod innym kodem, tylko że jest to specjalny zabieg utrudniający znalezienie i dopasowanie innej półosi, by ostatecznie "zielony" klient i posiadacz nietuzinkowego auta, ostatecznie został zmuszony kupić w ASO.

A skrzynię oczywiście po wymianie półosi zamierzam zdiagnozować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10322
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 2:32 pm   

Tomasz W-wa napisał/a:
Na nalepce poniżej są opcje. Wie ktoś jak je rozkodować?

To było gdzieś na forum musisz poszukać.
Tomasz W-wa napisał/a:
tyle że jedna w ASO kosztuje śmieszne 2500zł.

I tu masz powód dla którego postanowiłem zregenerować swoją...
W InterCars taka półoś kosztowała dobrze ponad tysiaka. Mowa oczywiście od tej dłuższej 820mm z prawej strony. Ile kosztuje lewa, nie wiem bo nie potrzebowałem drążyć tematu.

[ Dodano: Śro Lip 26, 2017 2:34 pm ]
Tomasz W-wa napisał/a:
A skrzynię oczywiście po wymianie półosi zamierzam zdiagnozować.


Ja bym na Twoim miejscu sprawdził ją wcześniej... uwierz mi. Przerabiałem awarię sześciobiegówki...
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TurboGarbus 


Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 1312
Otrzymał 63 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 2:57 pm   

Tomasz W-wa, regeneracja jest na pewno lepsza od używki. Nowe kosztują pół auta a odpowiedniki z innych aut trzeba porównywać często organoleptycznie ze względu na wspomniane "specjalne zabiegi". WUJ SAM, dobrze prawi, najpierw zacznij od diagnostyki skrzyni i ratuj się póki jeszcze nie ma tragedii, bo poważniejsza naprawa może Cię przyprawić o zawał.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
christopherek 

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 275
Otrzymał 9 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lip 26, 2017 5:14 pm   

TurboGarbus napisał/a:
Tomasz W-wa, zapytaj Christopherek czy mu nie zostały może będą pasować.

http://forum.newbeetle.pl...p=134495#134495
sprzedałem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 13132
Otrzymał 374 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Sie 01, 2017 2:18 pm   

Na Wawrze, przy Mrówczej jest gość, który ogarnia WSZYSTKIE przeguby...
Jak jeszcze aktualne, to poszukam namiaru...
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tomasz W-wa 

Dołączył: 25 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Sie 02, 2017 3:07 pm   

Piwek napisał/a:
Na Wawrze, przy Mrówczej jest gość, który ogarnia WSZYSTKIE przeguby...
Jak jeszcze aktualne, to poszukam namiaru...

Już nie aktualne, bo zregenerowałem półosie. Znalazłem gościa z Piaseczna pod Warszawą.
Zregenerowałem cztery przeguby. Wraz z demontażem i ponownym montażem zapłaciłem 1300zł. Pierwszego dnia na fajerant zostawiłem auto, a następnego po południu je odebrałem.
Także to mam już z głowy. Pozostało zrobienie progów, diagnostyka skrzyni biegów i naprawa radia Monsoon, bo płyty CD nie chce wciągnąć oraz słychać szumy nawet przy całkowitym wyciszeniu radia. Ale to wszytko to już chyba w innych działach do poruszenia.
No i jeszcze jedna rzecz, po otwarciu centralnego zamka kluczykiem, prawych drzwi nie da się otworzyć, trzeba odblokować przyciskiem tym na drzwiach (czy to jest prawidłowe?). Otwarcie tylnej klapy też jest kłopotliwe, bo trzeba palcami podważać. Póki co, nie wiem, czy wymiana teleskopów klapy pomoże (bo i tak kwalifikują się do wymiany) czy może jest to kwestia mechanizmu zamka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 168
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro Sie 02, 2017 10:10 pm   

Prawe drzwi odblokujesz jeżeli ponownie krótko naciśniesz "otwieranie" na pilocie.
Tylna klapa powinna lekko odskoczyć , tak byś wsadził palce . Sama się do góry nie podniesie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michał126 

Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 55
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Pon Wrz 25, 2017 8:33 pm   

Stwierdzając, że tytuł wątku pasuje jak ulał do mojego problemu, postanowiłem podłączyć się pod niego.

Pacjent: 1.9 TDI BEW 74 kW (101 KM), luty 2005, DSG (oznaczenie HLJ). Przez moje debilstwo - ale w sumie nie tylko, bo pod auto się nie kładłem, ani nawet zbytnio nim nie zajmowałem, kiedy destrukcja trwała - uszkodzone są wszystkie osłony przegubów. Ponadto trzepie i kierownicą, i budą przy przyspieszaniu, dlatego liczę się też z wymianą dwumasy (chociaż po zeszłotygodniowej wymianie oleju w skrzyni biegów trzęsawka budy jest jakby delikatniejsza). Zalecenie mechanika: wymiana wszystkich przegubów. Zalecenie doradcy: wymiana kompletnych półosi. Rzecz działa się w tarnogórskim ASO.

I tu pojawia się problem jednakowej proweniencji jak u Tomasza. ETKA proponuje następujące numery części: 1J0 407 271 NH - strona lewa, 1J0 407 272 MJ - strona prawa. Oryginały są już w naszej sieci niedostępne. Zacząłem szukać zamienników. I... heca. Nie występują. Jedyne pozycje, jakie gdziekolwiek można pod powyższymi numerami znaleźć, to oryginalne półosie w amerykańskich sklepie po circa $400/strona.

Logika podpowiada, że taką numerację przyjęto dla zmylenia przeciwnika, tzn. utrudnienia dopasowania czegoś innego, co by ogólnie pasowało. Jednak guglając, natknąłem się na podobny problem (w 1.9 TDI BEW z DSG z 2004 roku), gdzie jeden gość stwierdził:

Cytat:
Here is the problem. Those axles ONLY fit the 2004-2006 New Beetle BEW TDI DSG. That's IT. That is ALL they fit. No other combination from any other vehicle sold here will work, as the only other A4 platform car to get a DSG with the Audi TT 3.2 and since that car is a VR6 and AWD it uses different axles anyways. BEW Golfs and Jettas use the Jatco 09A for their autobox, different axles. BRM Jettas use a DSG, but they are on an entirely different A5 platform, different axles.

The Chinese haven't tooled up to make their crappy copies for this yet, and since it is so specific they may never (which really is a good thing, since they'd be crap anyways).

Volkswagen does NOT sell the parts for these axles, neither do any of the aftermarket parts sources I have found. It is always the INNER tripod plunge joint that goes bad on these, and that is only sold with the whole axle, from Volkswagen, and last I checked they do not even offer a less costly reman version.

A dealer can 'red order' by VIN the necessary axles, and they will be flown in from wherever in the world they are, if they are available. Don't let them just tell you "they are backordered", that just means there are none in North America. They can look higher up the food chain to see where they are and get them for you.


http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=377613

No i pytania:
- miał on rację? Jakoś dziwnie podejrzewam, że tak...
- jak nie wymiana półosi, to co? Powymieniać same przeguby, czy dawać do kompletnej regeneracji? Co ona zazwyczaj obejmuje? Istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że któraś z półosiek jest krzywa. Wiadomo, dlaczego pewne auta trafiają z USA do Polski. Na szczęście dość dokładnie sprawdziłem, że szkoda nie była szczególnie rozległa.

ASO zaproponowało mi demontaż i montaż obu półosi za 290 zł. Cena raczej spoko, ale ciekaw jestem jak zapatrywaliby się na unieruchomienie podnośnika na kilka dni, w czasie oczekiwania na zregenerowane półosie. Dlatego tak trochę mi się nie uśmiecha...

Z góry dziękuję za odpowiedzi!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 2276
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 7:08 am   

Miałem kiedys uszkodzony przegub wewnetrzny w dsg i tez mi drzał samochód , wiec obstawiam to, a nie dwumase
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Michał126 

Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 55
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Wto Wrz 26, 2017 1:21 pm   

Dlatego chcę to najpierw porobić. Tak jak pisałem, miałem uszkodzone osłony od co najmniej dwóch lat, ale na pewno dłużej. Po prostu nie ja zajmowałem się wcześniej tym autem, tylko mój ojciec, bo nadal najwięcej jeździ nim mama. Przyjąłem, że poczekam na nieuchronne, czyli konieczność wymiany całych przegubów no i to właśnie nastąpiło.

Na dwumasę też prawdopodobnie jest czas, ale może jeszcze da radę na niej trochę pojeździć, jak się wyeliminuje drgania od przegubów.

[ Dodano: Wto Paź 10, 2017 7:00 pm ]
Sorry za post pod postem, ale nikt nic nie napisał, więc co ja mogę... Umówiłem się w serwisie, że zrobione zostaną wszystkie przeguby, nie półosie w całości. Ogarnięci goście stwierdzili, że półoś prędzej się ukręci, niż wygnie, a jeżeli ciężarki równoważące będą w jakikolwiek sposób uszkodzone, to będzie widać. Przeguby dobiorę po demontażu. One powinny mieć swoje numery, jako części składowe półosi, ale nie występują w ETce (bo VW proponuje półoś jako kompletny zestaw), za to można po tych numerach znaleźć zamienniki (no i można dobrać je organoleptycznie).

Robocizna na cito 400 zł. Jeszcze będę marudził. Liczę, że w 800 się sprawa zamknie. Pewnie zrobię też geometrię.

ASO Skody i VW w Tarnowskich Górach.

[ Dodano: Nie Sty 14, 2018 9:31 am ]
Pociągnę jeszcze temat, żeby zachować dla potomności. Otóż jestem prawie trzy miesiące i ponad 2 tys. km po wymianie przegubów i zapomniałem to co drgania przy przyspieszaniu i w ogóle podczas jazdy. Dwumasa się nie odzywa, chociaż internetowi spece twierdzą, że między 120 a 180 tys. km w tej skrzyni ma być do roboty - auto ma 161 tys. i jest ok. ;)

Otóż na zalinkowanej przeze mnie wyżej stronie (tdiclub.com), jeden gość na samym końcu wypowiada się pisząc, jakie są pasujące przeguby wewnętrzne w zamienniku. Nie podpierałem się tym (w końcu są sygnowane do Golfa V, a to inna płyta), ale po demontażu okazało się, że to jest dokładnie to. W ASO znajomy doradca powiedział mi też, że Spidan to jest oryginał, więc mimo ogromnej różnicy w cenie w porównaniu do innych lepszych marek (np. Metelli; Spidan - 330 zł/szt., Metelli - ok. 100 zł mniej, jak pamiętam) - skusiłem się. Zewnętrzne też szlag trafił, ale to bardziej z niedbania o stan osłon, poza tym nie były źródłem drgań przy przyspieszaniu, więc akurat przyoszczędziłem i kupiłem Metelli po 135 zł/szt. (Spidan ponad 200 zł/szt.).

Podaję numery przegubów, które na pewno pasują do New Beetle 1.9 TDI BEW (74 kW) z DSG (HLJ):
- wewnętrzne: Spidan 25177
- zewnętrzne: Metelli 15-1463.

Pozdrawiam. :)
 Autor postu otrzymał 3 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 3 piw(a):
beetle, SwIeTyY, WUJ SAM
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group