newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrozumieć błędy żuczka
Autor Wiadomość
amylaz 

Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Łomża
Wysłany: Sob Lip 15, 2017 8:25 pm   Zrozumieć błędy żuczka

Witam co jakieś 500-600 km mam checka i błędy mam ciągle takie:
4 Faults Found:
17811 - EGR System: Regulation Deviation
→ P1403 - 35-10 - - - Intermittent
16522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
→ P0138 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16514 - Shareware Version. To Decode all DTCs
→ P0130 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17811 - EGR System: Regulation Deviation
→ P1403 - 35-10 - - - Intermittent
Nawet bez zbytniego zgłębiania widzę że mam walnięty EGR ? Czyścić wymieniać EGR? Co z resztą błędów ? Proszę o pomoc w interpretacji.

Z wiki ros:
17811 / P1403 / 005123 - System EGR: Odchylenie od rozporządzenia
Możliwe przyczyny
Recyrkulacja spalin (EGR) jest wadliwa
Zawór recyrkulacji spalin (E18) (N18) jest uszkodzony
Możliwe rozwiązania
Sprawdzić recyrkulację spalin (EGR)
Sprawdzić zawór recyrkulacji gazów spalinowych (E18) (N18)
Wykonaj testy wyjściowe

co z pozostałymi błędami ? Doczytałem że chodzi m.in o sondę lambda wymieniać w ciemno?
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła ;-)
Ostatnio zmieniony przez amylaz Sob Lip 15, 2017 9:26 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Lip 15, 2017 9:30 pm   

egr jest w dieslach <no>
pozostałe błędy dotyczą sond lambda - dają nieprawidłowe sygnały.

daj nagłówek z loga żeby sprawdzić z jakim sterownikiem próbuje się dogadać vcds bo najwyraźniej coś jest nie teges i stąd ten egr <myśli>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
amylaz 

Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Łomża
Wysłany: Sob Lip 15, 2017 9:34 pm   

Myslałem że zawory egr są w benzynie też <myśli> oto nagłówek
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Saturday, 15 July 2017, 19:32:36:0
Control Module Part Number: 06A 906 033 DP
Component and/or Version: SIMOS33 1.6l 2V 00HS9970
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 40533
Additional Info: WVWZZZ9CZ3M614359 VWZ5Z0B9232212
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła ;-)
Ostatnio zmieniony przez amylaz Sob Lip 15, 2017 9:37 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Lip 15, 2017 10:48 pm   

w dalszej części w logu jest wpisana nazwa pliku definicji labels z którego program korzysta po połączeniu ze sterownikiem. chodzi o to co na czerwono:

trzeba sprawdzić czy nie ma tu pomyłki bo skąd i po co błąd egr w diagnostyce benzyny <myśli>

przykład z mojego starego loga:
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 9C - VW New Beetle
Scan: 01 02 03 08 15 17 19 22 25 26 29 35 37 39 46 54 56 65 75

Mileage: 139360km/86594miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06A-906-018-AQY.lbl
Part No: 06A 906 018 FH
Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V03
Coding: 00011
Shop #: WSC 31480
VCID: 6DDBB810278AE16

1 Fault Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Sob Lip 15, 2017 11:02 pm, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
amylaz 

Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Łomża
Wysłany: Nie Lip 16, 2017 8:46 am   

Rozumiem, z tym że ja nie robiłem autoscanu całości tylko wybrałem indywidualnie silnik do diagnozy . Zrobie jak mówisz beetle i dam tu zrzut ekranu tylko trzy pytania:
1 jak wybiorę "Autoscan" to tam na tej liście rozwijalnej z automatu wybierze silnik np "9C" czy mam sam wybrać i który ? Zapewne 9C . Załączam zrzut o jaką listę mi chodzi:

2. Którą sondę wymienić ponoć są dwie, (w jakimś wątku doczytałem :) )?
3. Czy na pracę tych sond i ich błędy nie ma przypadkiem wpływu uszkodzenie wężyka(mam go zawinietego taśmą :( ) tego oto(ps. pożyczylem zdjęcie z innego posta z forum)?
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła ;-)
Ostatnio zmieniony przez amylaz Nie Lip 16, 2017 9:34 am, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Lip 16, 2017 10:56 am   

tak, wybierasz 9c
nie wymieniaj sond tylko zatkaj dziurę w odmie, jest za przepływomierzem więc pomiary maf'a są przy tworzeniu mieszanki mylące i sondy głupieją.
pracę sond trzeba monitorować vcds'em, dopiero jak okaże się że nie pracują to wymieniać.

masz gaz więc pogadaj z gazownikiem czy instalacja jest o'k
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
amylaz 

Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Łomża
Wysłany: Nie Lip 16, 2017 11:11 am   

Dobra więc odczyt z dzisiaj jest taki

Znowu ten EGR się pojawił tyle że check sie nie świeci.
Beetle pisząc "nie wymieniaj sond tylko zatkaj dziurę w odmie" masz na myśli abym wymienił tą rurę na zdjęciu ze strzałką albo ją uszczelnił dobrze kumam ?


I co z tym EGR mam go czy nie powinienem ? <myśli>
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Lip 16, 2017 12:20 pm   

twój vcds połączył się z ecu silnika przy wykorzystaniu pliku definicji z silnika APF
silnik ten rzeczywiście posiada egr (poz 14 - zawór N18):

nie sądzę żeby AYD posiadał ten zawór ale mało jest dokumentacji w inecie.
obejrzyj silnik i poszukaj tego zaworu i jego 6-pinowej wtyczki <myśli>
wg mnie nie znajdziesz i błąd egr jest omyłkowo wykrywany.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
sabina 

Dołączyła: 05 Mar 2017
Posty: 305
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Enkhuizen
Wysłany: Nie Lip 16, 2017 1:34 pm   

W moim Żuczku był problem z instalacją elektryczną i przez to VCDS błędnie odczytywał błędy.Pokazywał całe mnóstwo błędów których nie było a tego co się stało nie wykrył.Może tu też tak jest.
_________________
jak zawsze tylko żuczek
Ostatnio zmieniony przez sabina Nie Lip 16, 2017 1:38 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 45
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Pon Lip 17, 2017 11:51 am   

A może to jednak jest 1.6 który posiada EGR:
https://www.google.pl/sea...chrome&ie=UTF-8
albo:
https://allegro.pl/listing?string=ayd%20egr&order=m
https://www.google.pl/sea...chrome&ie=UTF-8
Ostatnio zmieniony przez zwonko Pon Lip 17, 2017 11:54 am, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lip 17, 2017 3:45 pm   

faktycznie, AYD ma egr <milczek>

po co w benzynie? nie mam pojęcia, dopalanie spalin ma pewnie jakieś zalety dla środowiska <myśli>
w tdi też (mniej tlenków azotu w spalinach) ale tam głównym zadaniem jest obniżenie temperatury spalin.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
amylaz 

Dołączył: 07 Lip 2017
Posty: 22
Skąd: Łomża
Wysłany: Śro Lip 19, 2017 9:16 am   

Skoro już mowa o sondach była, pytanie : jak vcds'em monitoruje się prace sond czy są padniete ?
_________________
Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła ;-)
Ostatnio zmieniony przez amylaz Śro Lip 19, 2017 9:18 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 45
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Sob Lip 22, 2017 5:15 pm   

amylaz, Jak nie wprowadza korekt, nie zmienia napiecia, podaje napiecia z D to zazwyczaj padaka sonda. A to jakie powinno być prawidłowe to zależy od tego jaka sonda. Robisz logi odpowiednich grup i widać. Zazwyczaj jest to grupa 033, w starszych sterownikach 007, chyba niektóre sterowniki miały też w 009. Szukaj czegoś zeby było lambda voltage i korekty w %
beetle, EGR w PB musi miec jakieś ekousprawiedliwienie. W końcu teraz ekolodzy projektują silniki ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ONUFRY 


Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 161
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lip 24, 2017 8:47 am   

beetle napisał/a:
faktycznie, AYD ma egr <milczek>

AYD, AWH i BFS :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Lip 24, 2017 12:37 pm   

macie rację, silniki 1,6 w nb konstrukcyjnie nie wywodzą się ze starych, poczciwych 2.0 8V typu aqy itp. i dopalają spaliny.
odszczekuję teorię o braku egr <milczek>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WiTo 

Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob Gru 09, 2017 8:56 pm   

Witajcie.
Nie będę otwierał nowego tematu tylko się podczepię pod aktualny :)

Silnik:

Controller: 06A 906 018 N
Component: 2,0l R4/2V MOTR HS V03

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Możliwe że przez wymianę aku ? Poprzedni zdechł że nie mogłem odpalić.

---
16518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0134 - 35-00 - Please Register/Activate
Lambda ? To by tłumaczyło wysokie spalanie

---
16500 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0116 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Możliwe że po wymianie termostaty będzie OK ?

--------------------------
Hamulce i powracający problem z ESP
00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84)
35-10 - - - Intermittent

[ Dodano: Sob Gru 09, 2017 8:58 pm ]











[ Dodano: Pon Gru 11, 2017 9:52 pm ]
ktoś pomoże :) ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Gru 11, 2017 11:01 pm   

immo się nie przejmuj, jak będzie często powtarzać się błyskanie lampki przed uruchomieniem to trzeba będzie sprawdzić czy cewka immo nie rusza się, spróbuj też z drugim kluczem albo zajrzyj do pastylki transpondera czy leży ładnie na miejscu. jak był rozładowany aku to też powód że cewka miała za słabe pole magnetyczne albo elektronika była słabo zasilana <myśli>

16518 - to niedziałająca sonda regulacyjna, musisz obserwować zakres i częstotliwość zmian napięcia, skoro przepalasz od jakiegoś czasu to może być zapchana sadzą, bez kontaktu ze spalinami więc nie wiadomo co mierzy.

16500 - to czujnik temperatury silnika, najlepiej wymień go profilaktycznie. wymiana termostatu nic nie da chyba że obserwujesz problemy z nagrzewaniem i ogrzewaniem

F84 też zostaw sobie na później jak ogarniesz spalanie, zdaje się że jest na baniaku serwa i trzeba wymieniać całość.

logom z vcds'a przyjrzę się jutro lub pojutrze bo coś nie zgadzają mi się numery bloków i trzeba to na spokojnie przejrzeć.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WiTo 

Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto Gru 12, 2017 6:18 pm   

OK, czekam cierpliwie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8095
Otrzymał 380 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Gru 13, 2017 10:34 pm   

co do logów z vcds'a:
- grupę 34 robi się po przełączeniu w tryb "basic settings" a nie "measuring blocks"
- grupa 32 źle wygląda, podejrzana pierwsza sonda, przepływomierz albo lewe powietrze w dolocie :(
- po zdjęciach nie można ocenić zakresu zmian napięcia sondy ale napięcie 0,46V jest charakterystyczne dla trybu awaryjnego czyli odłączenia sondy żeby nie myliła ecu i pracy na stałym sterowaniu bez żadnej regulacji.
no i za słabo zagrzałeś katalizator. <no>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Czw Gru 14, 2017 1:36 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WiTo 

Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Gru 14, 2017 6:45 pm   

czyli sonda 1 do wymiany.
Błąd 16518 P0134 - 35-00 + dziwny odczyt

[ Dodano: Czw Gru 14, 2017 6:52 pm ]
PS. Jaki nr części sondy ? (BOSCH czy coś taniego a allerogo wystarczy? )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 45
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Nie Gru 17, 2017 10:29 am   

Spokojnie, zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu, odmy, wydechu. Do tego odepnij przepływkę i zobacz czy sonda odzyje. A najlepiej zrób dynamiczny 002+033 do 6200rpm to pozwoli na spr przeplywomierza. Do tego do sprawdzenia G62. No chyba, że i tak nosiłeś sie z wymiana sondy i masz na to kase ;)
Ostatnio zmieniony przez zwonko Nie Gru 17, 2017 10:31 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WiTo 

Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 46
Skąd: Tarnów
Wysłany: Czw Lut 01, 2018 7:52 pm   

Jupi! jestem po pierwszym tankowaniu po wymianie sondy.
Spalanie spadło z około 12L na 9,2
No i nie czuć benzyny w spalinach :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group