newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej?
Autor Wiadomość
skiec 

Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 7:40 pm   Jaki olej?

Siema, od niedawna jestem właścicielem Beetla, silnik to 1.9 TDI 90 KM, i teraz mam do Was pytanie. Jaki olej jest najlepszy dotego silnika? Syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? Niestety nie wiem jaki olej lał poprzedni właściciel dlatego zwracam się z pytaniem do Was jaki olej wybrać :)
Pozdro
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Czw Wrz 05, 2013 7:50 pm   

Każdy spełniający normę - 505.00.

Osobiście zalał bym 5W40 stosując wcześniej płukankę Engine Flush od Liqui Moly. Ewenualnie można zalać 10w40. Żadnego 15W40!

Producent wg uznania! Pamiętaj tylko, żeby kupować olej ze sprawdzonego źródła. Zbyt wiele na rynku jest podróbek!
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2422
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Sob Wrz 07, 2013 9:04 pm   

lookash napisał/a:
Każdy spełniający normę - 505.00.

Osobiście zalał bym 5W40 stosując wcześniej płukankę Engine Flush od Liqui Moly. Ewenualnie można zalać 10w40. Żadnego 15W40!

Producent wg uznania! Pamiętaj tylko, żeby kupować olej ze sprawdzonego źródła. Zbyt wiele na rynku jest podróbek!


<brawo> :ok
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dodins 

Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: Śro Wrz 11, 2013 8:39 pm   

Jeżeli mogę polecić producenta :) to MOTUL

Dodi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Symeon 

Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 5
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Paź 14, 2013 1:33 pm   

Znalazłem w sieci artykuł, który pozwolę sobie zacytować:
( źródło Auto Centrum )

Ekspert największego światowego producenta olejów bazowych i czołowego środków smarnych przedstawia zalety olejów syntetycznych i półsyntetycznych w porównaniu z produktami mineralnymi.

Dla wielu osób kupno samochodu to jedna z najważniejszych decyzji finansowych w życiu. Jednak kiedy już to zrobimy, często nie mamy czasu lub nie wiemy jak zadbać o auto. Przeprowadzamy okresowe kontrole lub odwiedzamy warsztat tylko gdy mamy poważny problem. Sytuacja ta nie dziwi Kevina Chinna, eksperta ds. środków smarnych ExxonMobil (czołowego sprzedawcę m.in. olejów smarowych): „Ludzie są strasznie zabiegani. Chcą wsiąść do samochodu i szybko dotrzeć do celu. Nie mają czasu, aby myśleć o potrzebach auta, często też gubią się w bogatej ofercie produktów motoryzacyjnych". Warto w tym miejscu dodać, że uwagi eksperta można odnieść nie tylko do produktów firmy w której pracuje, ale także produktów konkurencji o porównywalnych parametrach.

Zalety olejów syntetycznych

Dzisiaj, zwykłe oleje mineralne nadal pozostają najpopularniejszym rodzajem środków smarnych w motoryzacji. Głównym tego powodem jest ich niższa cena w porównaniu do wysokowydajnych olejów syntetycznych, które potrafią zapewnić odpowiednią ochronę silnikom o dużym przebiegu.




Tradycyjne oleje mineralne są rafinowane z ropy naftowej. Nawet przy użyciu zaawansowanej technologii rafinacji, siarka, reaktywne węglowodory oraz inne niechciane materiały trafiają do składu olejów mineralnych. Na przeciwnym biegunie znajdują się zapewniające najwyższy stopień wydajności, w pełni syntetyczne oleje silnikowe, takie jak produkty ExxonMobil, światowego lidera olejów syntetycznych dla motoryzacji.

W pełni syntetyczne oleje silnikowe są opracowywane przy użyciu syntetycznych olejów bazowych, które powstają podczas syntezy chemicznej, surowej rafinacji lub innych złożonych reakcji chemicznych. Ich jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości są nie do uzyskania w tradycyjnym procesie rafinacji.

Wraz ze wzrostem spójności rozmiaru i kształtu molekuł, oleje syntetyczne lepiej znoszą cięższe warunki pracy. Zwykłe oleje mineralne, które mają mniej stabilną strukturę molekularną, pod wpływem wysokiej temperatury mogą utracić swoje właściwości, czego skutkiem będzie pojawienie się niepożądanego osadu i szlamu w silniku.

Poza mineralnymi i w pełni syntetycznymi olejami istnieją też oleje półsyntetyczne. Składają się one z wysokowydajnych mieszanek syntetycznych połączonych z tradycyjnym olejem mineralnym, co przynosi wzrost wydajności w porównaniu ze zwykłymi olejami mineralnymi.

Zalety olejów syntetycznych (w porównaniu do mieszanek mineralnych)

Zapewniają lepszą ochronę w niskich temperaturach ułatwiająca rozruch silnika w zimne dni (w pełni syntetyczne oleje silnikowe tolerują temperatury sięgające nawet poniżej -40°C). Większa tolerancję wysokich temperatur, co wpływa na redukcję utleniania i zużycia części silnika – najlepsze produkty zabezpieczają silnik nawet w temperaturach rzędu 200°C. Mniejsza konsumpcja oleju (w sprawnym silniku). Lepsza ochrona silnika pod dużymi obciążeniami, zwiększona stabilność termiczna i lepsza czystość silnika.

5 błędnych mitów na temat syntetyków

Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.
Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.
Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.
Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.
Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.

To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".

„Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.

Pozostając przy błędnych przekonaniach na temat olejów syntetycznych, najczęstszym pytaniem jest: czy nowe silniki potrzebują okresu przejściowego pomiędzy używaniem oleju mineralnego i syntetyka? Takie przekonanie istnieje już od dłuższego czasu, ale jest ono nieprawdziwe. „Dzisiejsza technologia wykonania silników nie wymaga tych przerw" – odpowiada Chinn.

Wady olejów syntetycznych

Głównym argumentem podawanym przeciwko stosowaniu olejów syntetycznych pozostaje cena, wyższa niż w przypadku olejów mineralnych czy półsyntetycznych. Część użytkowników i specjalistów uważa, że oleje typu 0W, zapewniające lepsze smarowanie w czasie mrozów, gorzej znoszą wysokie temperatury – nie potwierdziły tego zlecone przez Autobilda testy przeprowadzone w 2002 roku w laboratoriach BP. Syntetyczne produkty typu 0W-30 i 0W-40 wypadły lepiej niż olej mineralny 15W-40.
Kolejny aspekt to zaufanie. We wspomnianych testach stwierdzono obecność związków mineralnych w oleju syntetycznym marki Shell (źródło: Autobild 17/2002, Vergleichstest Motoröl). Także część pozostałych testowanych produktów nie spełniała parametrów – zamiast podanego na opakowaniu 10W-40 olej odpowiadał klasie 15W-40, a tani olej półsyntetyczny z marketu okazał się w rzeczywistości mineralnym, jedynie wyprodukowanym w bardziej skomplikowanej technologii hydrocrack. Niestety, samemu nie jesteśmy tego sprawdzić, a jakości olejów dostępnych na krajowym rynku nie jest testowana w odróżnieniu od wyrywkowych kontroli jakości oferowanych paliw. Ponadto skąd mamy wiedzieć w czasie wizyty w serwisie, czy zawartość beczki w serwisie nie została zmieniona skoro da się otworzyć jej wieko? Najważniejsze aby przy okazji wymiany oleju dopilnować jego wymiany, ponieważ nawet najlepszy produkt, kiedy jest używany za długo, może stać się z czasem gorszy od najtańszego, doprowadzając do zatarcia silnika i bardzo kosztownej naprawy.

Oprac. (rb),
wykorzystano materiały ExxonMobil
_________________
Nie jest źle, czuć się dobrze...
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Piwek
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2422
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Wto Paź 15, 2013 8:21 pm   

Część użytkowników i specjalistów uważa, że oleje typu 0W, zapewniające lepsze smarowanie w czasie mrozów, gorzej znoszą wysokie temperatury – nie potwierdziły tego zlecone przez Autobilda testy przeprowadzone w 2002 roku w laboratoriach BP. Syntetyczne produkty typu 0W-30 i 0W-40 wypadły lepiej niż olej mineralny 15W-40.

Z tym się nie zgadzam
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Konto 2

Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 670
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 10:28 am   

Odgrzeje kotlecika......

Już podjąłem decyzje i zmieniam olej z castrola 10w40 ( który zalewałem przez 4 lata ) na motula10w40 ale chciałbym pocztyać na temat waszych ewentualnych opinni na temat tego oleju.

Chodzi oczywiście o Motul 6100 Synergie Plus Technosynthese 10w40
- czy ktoś zmianiał na taki ??
- czy odczuwa jakąkolwiek różnicę w pracy silnika, brania oleju itd.
Ostatnio zmieniony przez Konto 2 Śro Kwi 15, 2015 10:29 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Przemo 
Beetlomaniak


Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 2792
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Z Wrocławia
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 10:36 am   

Ja od początku do beetla leję Motul-a 8100 X-cess 5w40.
Nie mogę więc wyrazić opinii jaka jest różnica.
Mój silnik ma 198tyś km i nadal jeżdżę na syntezie więc jest to chyba dobry olej,
_________________
"Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych."
Ernest Hemingway
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Konto 2

Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 670
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 10:40 am   

Ja zalałem 10w40 bo już jak go kupiłem to na takim latał więc nie kombinowałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom 


Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 118
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Kielce
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 6:34 pm   

kiloff motul o ktorym wspomniałes lałem do smarta benzynki wszystko ok ,ale koledzy ktorzy wlewali rowniez do smartow tylko do diesli okazal sie bardzo klopotliwy duze spalanie tego oleju nie pytaj dlaczego bo nie wiem,widac tylko benzynka go tolerowała,ale to byl smart :) moze z garbusem bedzie inaczej
_________________
3/4 caractere
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SwIeTyY 
Mam garba od garba



Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 1457
Otrzymał 51 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 8:38 pm   

Ja MOTULA 8100 leje i do bitla 1.8 T benzyna i do connecta, 1.8 TDCI. przy bitlu jakiejś różnicy nie zauważyłem - dolewek robić nie musze. Przy fordzie po zmianie z Castrol EDGE na Motula kolosalna różnica w kulturze pracy. Silnik zrobił się zdecydowanie cichszy - nie ma już takiego ordynarnego klekotu diesla :)

Jednym słowem polecam :)
_________________
... jestem ... a jak mnie nie ma ... to też jestem ... tylko gdzie indziej ;) ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Konto 2

Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 670
Otrzymał 14 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 8:44 pm   

Pierwsze wrażenie po zmianie bardzo pozytywne - silnik ciszej klekocze :)
Zobaczymy jak bedzie dalej.....
Silnik nie brał mi oleju wcześniej jak jeździłem na Castrolu - mam nadzieje ze tak pozostanie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
konto 3

Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 2930
Otrzymał 114 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 8:44 pm   

SwIeTyY napisał/a:
... nie ma już takiego ordynarnego klekotu diesla :)

Jednym słowem polecam :)


Jola , może to to ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SwIeTyY 
Mam garba od garba



Dołączył: 29 Kwi 2011
Posty: 1457
Otrzymał 51 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Śro Kwi 15, 2015 8:45 pm   

Będzie Pan zadowolony :)
_________________
... jestem ... a jak mnie nie ma ... to też jestem ... tylko gdzie indziej ;) ...
Ostatnio zmieniony przez SwIeTyY Śro Kwi 15, 2015 8:45 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
misiak78 


Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 835
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Poznań/Leszno
Wysłany: Wto Gru 15, 2015 11:37 am   

Czołem!

Ja całe życie lałem Motule różnej maści do samochodów PB jak i również ON. Nigdy się nie zawiodłem. Przede wszystkim po zmianach olejów na Motul auta stają się cichsze, popychacze krócej grają i z miarki schodzi wolniej.
Choć powiem szczerze że ostatnich kilka zmian dokonałem przy użyciu oleju Pennasol 5W40 SAE 505.00, 505.01.

http://www.pennasol.de/pr...pace-sae-5w-40/

Nie dość że popychacze grają jeszcze krócej, to silnik chodzi bardzo cicho i nic z miarki nie schodzi. Do tego na sam koniec, wysyłka prosto z Niemiec, bez polskich pośredników i rozlewni i cena w okolicy 110 zł za 5 litrów z przesyłką.
Chodź nie jestem zwolennikiem eksperymentowania na swoich sprzętach, to jednak tym razem mogę z czystym sumieniem polecić
_________________
Beetle 1.9 TDI 151KM 311Nm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kukiss 

Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 6:51 am   

Witam! Od niedawna mamy w domu Garbiego 1.9 TDI 90km i mam problem, ponieważ poprzedni właściciel lał do silnika mobil diesel 15W40. Silnik pracuje wzorowo i mam obawy przed zmianą na 10W lub nawet 5W. Gdybym narobił przez to bałaganu to bym sobie nie wybaczył... Ogólnie opinie są podzielone. Jeden ze znajomych mechaników powiedział, że mniejszym ryzykiem jest lanie dobrej jakości 15W40 niz przechodzenie na syntetyk lub płukanie silnika. Poza tym wiem, że w Nowegii silniki diesla w motorówkach nawet te z biturbo, pracujące cały czas pod obciążeniem są zalewane tylko i wyłącznie 15W40. Może jednak nie ma tragedii?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8260
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 10:10 am   

a ten silnik o kodzie "potem" to ile ma nakręcone?
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kukiss 

Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 12:52 pm   

ALH, a na liczniku widnieje 230tyś
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 3:54 pm   

płukanka liqui moly + 5w40 ;)

będzie dobrze :)
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kukiss 

Dołączył: 09 Wrz 2016
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 4:38 pm   

Myśle o tym cały dzień... i chyba tak zrobię! <myśli> Kolego Lookash, robiłeś już taką płukankę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Sob Wrz 10, 2016 7:34 pm   


tą polecam

robiłem nie raz i nie dwa. u siebie. u klientów.
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1285
Otrzymał 58 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Nie Wrz 11, 2016 11:10 pm   

Potwierdzam lookash, sam ją też stosuję !! jest OK :ok
_________________
Garbi highLL285 2,0 AQY ..115 Ps "PANTA RHEI"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dorphy 


Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Wto Wrz 13, 2016 6:43 pm   

Też takie "coś" testowałem i nie narzekam. :ok
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kieca 

Dołączył: 24 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Opole
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: Wto Lip 24, 2018 6:13 pm   

a stosuje ktoś z Was olej Shell Helix?? Odczuwacie jakieś różnice w stosowaniu tych olei??
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Michał126 

Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 59
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Nie Sie 12, 2018 8:53 pm   

kieca, ale który Shell Helix? Generalnie wśród tanizny są to oleje wyróżniające się, które wolę choćby od wytworów Motula spoza najwyższych serii.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group