2.0 APK wysokie spalanie a przepływomierz? |
Autor |
Wiadomość |
Markus
Dołączył: 16 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 11:36 am 2.0 APK wysokie spalanie a przepływomierz?
|
|
|
Witam, mam taką sytuację, pacjent to 2.0 APK z LPG w automacie, pali mi 18-19l lpg po mieście przy delikatnej jeździe. Kable, świece wymienione, instalacja LPG nowa, sonda 1 nowa i bez zmian.
Pod lupę wziąłem przepływomierz i tu sprawa wygląda następująco, na vag-comie pokazuje na wolnych obrotach wartość ok. 4-4,5 g/s, nie miałem za bardzo możliwości zrobienia logów ale taki przejazd udało mi się zlogować http://vaglogi.pl/log-003_6utPDI.html .
Dzisiaj sprawdziłem ją jak wygląda kwestia wypięcia jej na odpalonym silniku i tu ku mojemu zdziwieniu kontrolka Check nie zapala się, przy odpięciu czuć takie szarpnięcie silnikiem ale uwaga na odpiętej przepływce nadal komp wskazuje wartości 4-4.5g/s . Sprawdziłem w sharanie 1.8T i po odpięciu przepływki wartość jest 0.00 g/s. Co jest grane?
Macie jakieś pomysły?
Sprawdziłem właśnie wartości na poszczególnych przewodach w kostce 5 pinowej przeplywki i wygląda to tak że liczac od lewej na :
1 przewodzie jest 1.48V
2 przewodzie jest 0V
3 przewodzie jest 0V
4 przewodzie jest 7.51V
5 przewodzie jest 1.65V
Na 4 przewodzie powinno być 12V? Gdzie ginie napięcie?
Po odpięciu przepływki wywala w kompie 2 błedy : G70 i G42.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
beetle
zdolny ale leń


Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 8303 Otrzymał 396 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 4:04 pm
|
|
|
napięcia dziwne, niedorzeczne i obawiam się że maf gibnął
poza tym piny liczy się odwrotnie jak podałeś, najlepiej odczytać numerację z wtyku.
w przepływomierzu musi być 12V (napięcie akumulatora), napięcie odniesienia (referencyjne) 5V oraz zmieniające się napięcie pomiaru zwykle 1-3V
inne/brak napięć wskazują na uszkodzenie maf'a
pomiary wykonuje się 2 razy - z wykorzystaniem masy samochodu i masy dostępnej we wtyku.
u mnie w przepływce pinu 1 brak, tak jak na obrazku wyżej, jest chyba od temperatury powietrza dolotowego (IAT), ważne w dieslach.
co do wskazywania przepływu powietrza przy odpiętym maf to myślę że chodzi o coś w rodzaju trybu awaryjnego - jak w lambda. komp nie walczy z błędnymi sygnałami tylko odłącza czujnik i podstawia mapkę ze stałymi wartościami aby silnik w miarę poprawnie pracował i można było dojechać do serwisu. oczywiście wtedy nie ma mowy o optymalizacji spalania |
_________________ Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 170 kkm
 |
|
|
|
 |
Markus
Dołączył: 16 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 8:14 pm
|
|
|
Muszę sprawdzić jeszcze przekaźnik bo chyba powinien być jakiś? Skoro na wtyczce jest 7,5V zamiast 12V to gdzieś ten prąd ginie i tu może być problem. Nie orientujesz się skąd idzie +12V dla przepływki? |
|
|
|
 |
beetle
zdolny ale leń


Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 8303 Otrzymał 396 piw(a) Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 8:41 pm
|
|
|
z przekaźnika pompy paliwa (poz 4 w dolnej części panelu przekaźników - 409 na obudowie) |
_________________ Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 170 kkm
 |
|
|
|
 |
Markus
Dołączył: 16 Cze 2018 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 8:54 pm
|
|
|
Dzięki wielkie.
[ Dodano: Pią Lip 27, 2018 2:42 pm ]
Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz i tak:
Na odpiętej przepływce i wyłączonym silniku wartości w wtyczce:
1-4,67V
2-0V
3-Masa
4-5V
5-0,03V
Na podłączonej przepływce i uruchomionym silniku:
1- 1,83V
2- 13,91V
3- Masa
4 - 4,99V
5 - 1,66V i jak dodaje gazu wzrasta do ok. 5V
Niżej jeszcze logi:
Zachowanie Przepływki wpietej:
http://vaglogi.pl/log-002_8vK27hV.html
Przepływka wypięta:
http://vaglogi.pl/log-002_NSwN3x.html
A tu zachowanie jeszcze Labdy na benzynie:
http://vaglogi.pl/log-001_n0W3Bj5.html
i na LPG
http://vaglogi.pl/log-001_2orA8gw.html
Wyjąłem przekaźnik 409 i miał delikatnie nadkopcone piny te najszersze ale po rozebraniu wyglądał na ok, przeczyściłem mu styki i być może to pomogło że jest już napięcie na Pinie 2.
Odłączyłem aku na 20 min coby się komp zresetował ale dalej jest to samo odłącze przepływomierz a wskazania w vagu są nadal. |
|
|
|
 |
zwonko
Dołączył: 03 Wrz 2016 Posty: 71 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Tarnnów
|
Wysłany: Śro Wrz 19, 2018 10:47 am
|
|
|
zachowanie sondy nie wygląda najgorzej. Chociaż na gazie na pewno gorzej.
Przepływkę spr logiem dynamicznym tylko kręć tak do 6200RPM i z full butem w podłodze. Bo w tamtym 003 to chyba nie było w opór. |
|
|
|
 |
|