newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 APK wysokie spalanie a przepływomierz?
Autor Wiadomość
Markus 

Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 12:36 pm   2.0 APK wysokie spalanie a przepływomierz?

Witam, mam taką sytuację, pacjent to 2.0 APK z LPG w automacie, pali mi 18-19l lpg po mieście przy delikatnej jeździe. Kable, świece wymienione, instalacja LPG nowa, sonda 1 nowa i bez zmian.
Pod lupę wziąłem przepływomierz i tu sprawa wygląda następująco, na vag-comie pokazuje na wolnych obrotach wartość ok. 4-4,5 g/s, nie miałem za bardzo możliwości zrobienia logów ale taki przejazd udało mi się zlogować http://vaglogi.pl/log-003_6utPDI.html .
Dzisiaj sprawdziłem ją jak wygląda kwestia wypięcia jej na odpalonym silniku i tu ku mojemu zdziwieniu kontrolka Check nie zapala się, przy odpięciu czuć takie szarpnięcie silnikiem ale uwaga na odpiętej przepływce nadal komp wskazuje wartości 4-4.5g/s . Sprawdziłem w sharanie 1.8T i po odpięciu przepływki wartość jest 0.00 g/s. Co jest grane?
Macie jakieś pomysły?

Sprawdziłem właśnie wartości na poszczególnych przewodach w kostce 5 pinowej przeplywki i wygląda to tak że liczac od lewej na :
1 przewodzie jest 1.48V
2 przewodzie jest 0V
3 przewodzie jest 0V
4 przewodzie jest 7.51V
5 przewodzie jest 1.65V

Na 4 przewodzie powinno być 12V? Gdzie ginie napięcie? <myśli>
Po odpięciu przepływki wywala w kompie 2 błedy : G70 i G42.


Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8140
Otrzymał 385 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 5:04 pm   

napięcia dziwne, niedorzeczne i obawiam się że maf gibnął <be>
poza tym piny liczy się odwrotnie jak podałeś, najlepiej odczytać numerację z wtyku. <załamka>
w przepływomierzu musi być 12V (napięcie akumulatora), napięcie odniesienia (referencyjne) 5V oraz zmieniające się napięcie pomiaru zwykle 1-3V
inne/brak napięć wskazują na uszkodzenie maf'a :(
pomiary wykonuje się 2 razy - z wykorzystaniem masy samochodu i masy dostępnej we wtyku.

u mnie w przepływce pinu 1 brak, tak jak na obrazku wyżej, jest chyba od temperatury powietrza dolotowego (IAT), ważne w dieslach. <myśli>

co do wskazywania przepływu powietrza przy odpiętym maf to myślę że chodzi o coś w rodzaju trybu awaryjnego - jak w lambda. komp nie walczy z błędnymi sygnałami tylko odłącza czujnik i podstawia mapkę ze stałymi wartościami aby silnik w miarę poprawnie pracował i można było dojechać do serwisu. oczywiście wtedy nie ma mowy o optymalizacji spalania :(
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 167 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Markus 

Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 9:14 pm   

Muszę sprawdzić jeszcze przekaźnik bo chyba powinien być jakiś? Skoro na wtyczce jest 7,5V zamiast 12V to gdzieś ten prąd ginie i tu może być problem. Nie orientujesz się skąd idzie +12V dla przepływki?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8140
Otrzymał 385 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 9:41 pm   

z przekaźnika pompy paliwa (poz 4 w dolnej części panelu przekaźników - 409 na obudowie)
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 167 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Markus 

Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 26, 2018 9:54 pm   

Dzięki wielkie.

[ Dodano: Pią Lip 27, 2018 2:42 pm ]
Dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz i tak:
Na odpiętej przepływce i wyłączonym silniku wartości w wtyczce:
1-4,67V
2-0V
3-Masa
4-5V
5-0,03V

Na podłączonej przepływce i uruchomionym silniku:
1- 1,83V
2- 13,91V
3- Masa
4 - 4,99V
5 - 1,66V i jak dodaje gazu wzrasta do ok. 5V

Niżej jeszcze logi:

Zachowanie Przepływki wpietej:
http://vaglogi.pl/log-002_8vK27hV.html

Przepływka wypięta:
http://vaglogi.pl/log-002_NSwN3x.html

A tu zachowanie jeszcze Labdy na benzynie:
http://vaglogi.pl/log-001_n0W3Bj5.html

i na LPG
http://vaglogi.pl/log-001_2orA8gw.html

Wyjąłem przekaźnik 409 i miał delikatnie nadkopcone piny te najszersze ale po rozebraniu wyglądał na ok, przeczyściłem mu styki i być może to pomogło że jest już napięcie na Pinie 2.
Odłączyłem aku na 20 min coby się komp zresetował ale dalej jest to samo odłącze przepływomierz a wskazania w vagu są nadal.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group