newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ja mu w gaz a tu brak mocy ?
Autor Wiadomość
NN1 

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 30
Wysłany: Pią Sie 23, 2013 10:00 pm   Ja mu w gaz a tu brak mocy ?

Witam, no to się zaczęło mam problem jak w temacie dziś przycisnąłem z miejsca (na ciepłym silniku) na początku nie powiem pobrał się zapiszczały opony i nagle złapał muła vmax to jakieś 80 i na 4 biegu za bardzo nie było czym jechać bo go muliło.. nie mam pojęcia co to się mogło stać może ktoś miał coś podobnego ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Sie 23, 2013 11:11 pm   

czytaj forum - masz tryb awaryjny spowodowany nieprawidłową pracą turbiny lub jej sterowania, zazwyczaj chodzi o przeładowanie.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
NN1 

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 30
Wysłany: Pią Sie 23, 2013 11:46 pm   

eh troche lipa bo nie mam nawet tego czym sprawdzić nie mam kabelka diagnostycznego... posiadam kabel jedynie do Alfy Romeo & Fiata czy on się by nadał ? niby OBD II
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Sob Sie 24, 2013 6:30 am   

'chińczykiem' fiata&alfę odczytywałem więc zainstaluj vcds lite i podłącz się pod new beetle - imo powinno działać
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10322
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob Sie 24, 2013 7:33 am   

Zgasiłeś silnik, odpaliłeś i to samo czy puściło ?
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NN1 

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 30
Wysłany: Sob Sie 24, 2013 10:04 am   

wczoraj jak złapało muła zjechałem na pobocze zgasiłem poczekałem minute zapaliłem i to samo było <beczy> ... jeszcze dziś sprawdzę.. kolego @lookash dokładnie to chyba kabel "chińczyk" z boku na nim są jakieś przełączniki ABS, OFF, AIR a z drugiej strony OFF, WSP
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sie 24, 2013 10:05 pm   

obd2 to uniwersalny system, oczywiście w fiacie jest inny program :)
spróbuj podłączyć, jest duża szansa że po linii K zadziała z vcds_lite czy vag-comem <myśli>
ale radzę zakupić dedykowany vag KKL za... 25 zł i mieć pewność :ok

na podstawie objawów twierdzę że masz zapieczone kierownice w turbo albo uszkodzony zawór N75 lub niesprawną "gruszkę"
pierwsze co zrób to rozruszaj sztangę przy gruszce i pojeździj dłużej w trasie z fantazją (obroty do redline :P ) może sadza w turbo się wypali <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
NN1 

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 30
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 2:06 pm   

Dziwne ale po nocce przeszły te objawy i normalnie już jeździ <hura> podpinałem tym kabelkiem ale nic nie wykryło jedynie co to w module komfortu mam błąd z drzwiami od kierowcy..

Ps: Tak nie zakładając nowego tematu mam jeszcze problem czasem z odpaleniem beetla rozrusznik kręci a zachowuje się tak jak by nie dostawał paliwa jak daję gazu to załapuje ale przez sekundę nie równo pracuje silnik a później jest już ok.. to dzieje się raz dwa razy na tydzień.. i nie mam pojęcia czym to może być spowodowane ;/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 13132
Otrzymał 374 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 2:23 pm   

Jakby spadało ciśnienie z pompy...
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 6:27 pm   

problem z zapalaniem jest na zimno, na ciepło czy zawsze? <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 13132
Otrzymał 374 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 7:05 pm   

beetle napisał/a:
problem z zapalaniem jest na zimno, na ciepło czy zawsze? <luzik>


Czy może po dłuższym postoju ??
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2420
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 7:35 pm   

Zdejmij wtyczkę z czujnika przepływu powietrza i sprawdź czy te blaszki we wtyczce są blisko siebie tz.w czujniku są takie blaszki i czy te blaszki ciasno wchodzą do tej wtyczki.Końcówka męska z czujnika ma ciasno wchodzi do damskiej we wtyczce, o tak chyba teraz dobrze opisałam.A tak na marginesie to ja miałam dokładnie tak samo i aby to usunąć trzeba sprawdzić wiele rzeczy.
1 czy chodzi kierownica w turbo
2 tzw.gruszka przy turbo (sprawdza się podciśnieniem)
3 przewody z podciśnienia czy nie są sparciałe (nieszczelne) i czy nie spadły z miejsca w którym powinny być
4 w silniku ALH tzw. zawór N-75 lub ten obok do sterowania EGR-em
5 to co napisałam wcześnie dot.czujnika przepływu pow
6 sam czujnik przepł.pow.
7 jak to wszystko będzie ok to licznika nie zamkniesz ale powinien chodzić ok, chyba że coś zapomniałam ,ale jeśli tak, to czujni koledzy i koleżanki pewnie chętnie podpowiedzą.
Powodzenia i informuj o postępach w pracach
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
NN1 

Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 30
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 8:46 pm   

problem z zapalaniem mam różnie ostatnio przejechałem jakieś 20 km i miałem przerwę 20 minut wsiadłem i już nie chciał odpalić... a innym razem miałem tak ze z rana nie mogłem odpalić dopiero jak dawałem gazu to za 2- 3 razem odpalił.. auto raczej nie stoi służszy czas bo co dziennie jest jeżdżone jakieś 20-30 km dziennie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2420
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Śro Sie 28, 2013 9:44 pm   

Zaraz bo coś tutaj nie rozumiem.
Raz piszesz że masz problem z odpaleniem a raz że auto nie idzie po dodaniu gazu (max 80 i nic więcej)
To są dwie różne sprawy i z tego co napisałeś to teraz nic nie wiem ??
No chyba że masz dwa problemy
Pierwszy to problem z odpaleniem na ciepłym silniku a drugi to to że auto jedzie jak SDI czyli nagle przy prędkości około 80km/h przestaje ciągnąć (brak doładowania)
Co do odpalania na ciepłym silniku to jeśli filtr paliwa wymieniony nie cieknie nigdzie paliwo (wtryski,pompa,filtr)to jedź do dobrego elektronika który wyjmie ci komputer i gdzieś za około 300-400 zł ci to zrobi że będzie palił na rys <myśli>
A tak o aucie to co wiesz napisz nam kiedy go kupiłeś,jak wyglada sprawa z rozrządem czy wymieniałeś czy nie.Jak go kupiłeś to były te problemy czy nie <myśli>
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ruper_1971 

Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon Maj 01, 2017 9:16 pm   

Wiem, że to bardzo stary temat na forum, ale ja jestem tu nowy, pomocy szukam. Mój Garbi 1.9 TDI 250 tysia przebiegu. Dwumas, sprzęgło po wymianie na luka rok temu, turbo mija 2 lata od wymiany. Problem jak wyżej, czyli.
- Po około godzinie jazdy odcięcie mocy, np. przy wyprzedzaniu. Około 3000 obrotów, nie ważne czy 3 bieg, 4, czy 5. Idzie normalnie i nagle ciach... :[ Wrrrrrrr, nie wchodzi na obroty słaby, w przednim przedziale nacisku pedału gazu powoli przyspiesza, ale nie ma mocy. Zjazd na pit stop. Gaszę silnik, czekam kilka chwil zapalam i.... rakieta <rotfl> do kolejnego wyprzedzania tira :P . Na kompie błąd przeładaowania turo. Co robić??? Zawór N75, Grucha , co???
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Maj 01, 2017 10:06 pm   

dobrze myślisz - sterowanie turbo (n75, wężyki, podciśnienie i gruszka) albo zapiekły się kierownice w turbo <myśli>
zrób pełną diagnostykę - błędy i logi dynamiczne <myśli>

googlaj po haśle "alh tryb awaryjny" i "alh notlauf" <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Pon Maj 01, 2017 10:08 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
ruper_1971 

Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 3
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto Maj 02, 2017 10:07 pm   

Witaj @ Beetle, liczyłem, że coś odpowiesz. Z tą dignostyką to u mnie w krucho, błędy i logi dynamiczne, to czarna magia. Mojego Garbiego dałem do kumpla i u niego wyszło na kompie, że przełądowanie turbiny, ale nie miał warunków żeby za naprawę się wziąć. Za to wsadził lusterko za silnik i powiedział, że grucha się zawiesza czy coś tam w gruszce jakiś element. Dałem zatem auto do drugiego mechanika i mu o tym powiedziałem, a ten wyczyścił niby turbo, zajrzał do tej gruchy i powiedział, że wszystko Si. Ja w trasę, tira wyprzedzać, a tu ciach :[ jakby kotu ogon obciął :( powolne przyspieszanie.... Ostatnio z nim rozmawiałęm i mówi, że mi zamieni zawór N 75 i zobaczymy wtedy, ale już mi ręce opadają. Mówią 1.9 TDI świetne silkiki, proste w obsłudze, bezawaryjne, łatwe w serwisie, a tu taki banał i jaki problem , ehhhh...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Maj 02, 2017 11:19 pm   

nie łam się - mechanicy znają doskonale bolączki alh i mogą naprawiać z zamkniętymi oczami <luzik>
sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe, zassać wężyk od gruchy żeby sprawdzić czy gruszka rusza kierownicami w turbo - czy pracują w pełnym zakresie i bez zacięć, potem sprawdzić zawór n75 elektrycznie/na szczelność i na koniec jak nadal jest źle vacupompę czy daje podciśnienie <myśli>
ale znajdź mechanika który pracuje z komputerem bo wymiana co popadnie i sprawdzanie skuteczności napraw przy pomocy tirów to nie jest dobry pomysł <rotfl>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roxi1802 

Dołączyła: 18 Sie 2018
Posty: 6
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Sob Sie 18, 2018 7:34 am   

Cześć
Jestem posiadaczką new beetla od 4 m-cy , 2.0 Pb+LPG
Wymieniłam dwa tłumiki ten środkowy i końcowy, wymienione świecie ale niestety ostatnimi czasy garbi nie ma mocy :( . Dokładnie jak w temacie ja mu w gaz a on się wlecze. Podczas wymiany tłumików facet mówił, że jeszcze trzeba wymienić ten pierwszy z katalizatorem bo też na wykonczeniu- stąd moje pytanie czy taki brak mocy może być też spowodowany wypaleniem tego pierwszego tłumika ?

Dziękuję z góry za odpowiedź 😊
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8175
Otrzymał 388 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sie 18, 2018 4:11 pm   

roxi, pogadaj z diagnostą od silników, a nie z tłumikarzem <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
roxi1802 

Dołączyła: 18 Sie 2018
Posty: 6
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Sie 20, 2018 5:41 am   

beetle napisał/a:
roxi, pogadaj z diagnostą od silników, a nie z tłumikarzem <luzik>


Oki dziękuję 😊
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group