newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice w układach elektryki USA vs. EU model 5C
Autor Wiadomość
zepol 

Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 43
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Śro Lip 27, 2016 6:30 pm   Różnice w układach elektryki USA vs. EU model 5C

Witam ponownie
Moje poszukiwania w zakupie wymarzonego garbatego trwają.

Rozważam zakup auta sprowadzonego z USA bez dokonanych przeróbek/przeglądu/rejestracji.
Sporo na forum uwag na temat różnic, ale prawie wszystko dotyczy poprzedniej generacji, a ja przymierzam się do 5C roczniki 2012-2014 led/xenon

Ma ktoś z Was jakiekolwiek doświadczenia na temat koniecznych przeróbek elektryki, żeby auto mogło spokojnie przejść przegląd?

Domyślam się, że reflektory do wymiany (są pewnie symetryczne).

Przeglądając zdjęcia wersji USA i EU nie zauważyłem jednak żadnych innych różnic.
Lampy tylne wyglądają identycznie, brak spryskiwaczy z przodu, obie wersje mają też czerwone lampy zamontowane na dole w tylnym zderzaku (czy to nie jest czasem przeciwmgielne?)

Do tego mam wątpliwości jakie są różnice w działaniu ledów, xenonów i postojowych - w obu wersjach pozycje przełącznika w kabinie prawie się pokrywają i nie bardzo wiem co jest włączane w której pozycji w każdej z wersji <załamka>

I ostatnie - czy wymiana wystrzelonej poduchy będzie tak prosta jak w aucie europejskim, czy tam też może coś pozmieniali coby za łatwo nie było?

Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie, to bardzo proszę o komentarze - bardzo ułatwi mi to podjęcie decyzji czy warto pchać się w przerabianie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez zepol Śro Lip 27, 2016 6:32 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8227
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Lip 27, 2016 8:01 pm   

zajrzyj na stację gdzie robią przeglądy i zapytaj co sprawdzają w amerykańcu <myśli>
ale masz rację, trzeba zrobić porządek ze światłami aby świeciły zgodnie z polskim prawem o ruchu drogowym np. kolor, rozmieszczenie w aucie, sposób świecenia... <luzik>

[ Dodano: Śro Lip 27, 2016 9:20 pm ]
tu jest opisany zakres przeróbek:
http://www.motofakty.pl/a...uropejskie.html
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 10348
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 8:39 am   

Co do spryskiwaczy w ksenonach to model 5C w wersji EU też ich nie ma. Jest natomiast ograniczona moc palnika. Nie wiem natomiast czy wersja USA ma układ samopoziomowania reflektorów. EU ma. I tu nasze przepisy stanowią że taki układ musi być.
O moc palników zapytaj @madziarę ona ma u siebie fabryczne ksenony to może będzie wiedziała jaka jest ich moc.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
the_undertaker 
DEADMAN INC.



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3246
Otrzymał 281 piw(a)
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 10:17 am   

25W
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8227
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 10:48 am   

a nie 35W?
typ D3S

jednak 25W typ D8S
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Czw Lip 28, 2016 11:19 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
the_undertaker 
DEADMAN INC.



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3246
Otrzymał 281 piw(a)
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 10:51 am   

Na 100% nie. Niby słabsze i z tego względu już nie muszą sprysków montować. Taka o kolejny kant d... oszczędność.
Ostatnio zmieniony przez the_undertaker Czw Lip 28, 2016 10:54 am, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8227
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lip 28, 2016 11:18 am   

sprawdziłem w google i potwierdzam - są 25W
D8S 8R0941235

ale kiszka <rotfl>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zepol 

Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 43
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 9:26 am   

Dzięki za uwagi.
Co do ksenonów - samopoziomowanie zamontowane jest w reflektorach czy w mocowaniach i trzeba wymieniać coś jeszcze poza lampą?

Druga sprawa - orientujecie się czy włączanie świateł (pozycyjne, przeciwmgielne tylne) działa na zasadzie podłączenia zwykłych kabelków czy może trzeba się bawić z jakimś sterownikiem do tego?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13132
Otrzymał 374 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 9:37 am   

Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że sterowanie jest we włączniku świateł...
Do sterownika zwykłe kabelki z pinami i ewentualnie włącznik EU
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
TurboGarbus 


Dołączył: 22 Cze 2015
Posty: 1312
Otrzymał 63 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 9:38 am   

Co masz na myśli pisząc samopoziomowanie? Żyroskop jest zamontowany na tylnej osi. W lampach masz jedynie silniczki do regulacji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zepol 

Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 43
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Pią Lip 29, 2016 1:03 pm   

Dobra <rotfl> Ujmę to tak:
Jestem laikiem i nie do końca wiem o co pytam ;)

Chodzi mi o to co trzeba wymieniać w aucie z USA żeby przeszło przegląd.
Sam włącznik świateł i reflektory? Czy jednak jest to grubsza zabawa i co za tym idzie - koszty?

[ Dodano: Wto Sie 23, 2016 7:41 pm ]
No więc tak - amerykaniec zakupiony <radocha>
Czeka mnie wymiana elektryki i jak na razie błądzę w mgle ;)

Wiem już, że do wymiany obie tylne lampy - budową są identyczne jak europejskie, ale nad żarówkami kierunkowskazów zamontowane są czerwone kopułki i oczywiście migacze świecą na czerwono. Niestety klosze są sklejone na amen i nie idzie kopułek wymienić bez cięcia kloszy/plastików wewnętrznych (choć kopułki na zatrzask :/ )

Dalej - przednie ledy/ksenony święcą bardzo podobnie do wersji euro, choć mam inny włącznik świateł i same ksenony "walą" symetrycznie i przeglądu w tym stanie nie przejdą (chyba, bo prawy mam zbity :P )

Brak światła tylnego przeciwmgielnego. Wg katalogu części wystarczy wymienić lewy odblask na euro odblask z ledem - niestety włącznik nie ma tej pozycji i do tego brak podłączonego pinu który za tylne przeciwmgielne odpowiada - prawdopodobnie trzeba położyć jeszcze ekstra kabelek :(

Zabawa z autoregulacją ksenonów i czujnikami parkowania jeszcze przede mną :(
Jakby ktoś z Was miał coś do dodania, to chętnie skorzystam :)

pozdrawiam

[ Dodano: Wto Sie 23, 2016 8:30 pm ]
To jeszcze dodatkowo na przyszłość - może ktoś ma pojęcie:
Jak/gdzie (i czy to możliwe)przerobić radio/navi modle RNS-315 żeby łapało pełen zakres polskich stacji i ewentualnie ogarniało polską mapę w navi?
Gdzieś wyczytałem, że podmiana radia na wersję euro okazała się kiepskim pomysłem, bo ustawienia centralnego sterownika przestawiły radyjko ponownie na wersję usa :/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13132
Otrzymał 374 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Sie 24, 2016 8:25 am   

Myślę, że tylko zmiana całego softu tu pomoże. Ale spytam kumpla, który w tym siedzi...
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 2277
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Sie 25, 2016 6:04 am   

A może wystarczy przekodować?
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zepol 

Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 43
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Pią Wrz 16, 2016 10:49 pm   

Napiszę co udało mi się przerobić (choć większość to tylko zakup wersji euro):
- przednie kierunkowskazy i przeciwmgielne zostawiamy - ten sam kształt i wtyki jak euro
- tylne lampy do wymiany (czerwony kierunkowskaz)
- przednie ksenon/led do wymiany - USA świecą symetrycznie, a europejskie doświetlają prawą stronę jezdni - charakterystyczny uskok na krawędzi światła, którego brak z pewnością nie umknąłby na pierwszym przeglądzie.

Kolejne uwagi dotyczą wersji bez czujnika zmierzchu i funkcji "auto" na włączniku świateł - tam są całkiem inne wtyczki i gniazda i nie wiem jak ta wersja działa.
Ja mam wersję bez czujnika zmierzchu z ogromnym wtykiem i gniazdem - takie cuś:



- po wymianie włącznika świateł na euro (z postojowymi i przeciwmgielnymi przód/tył) ksenony/ledy działają idealnie - DLR przy ustawieniu "0", postojowe tam gdzie trzeba i ksenony po włączeniu "mijania", ledy ładnie się przyciemniają w pozycji "postojowe" i "mijania", przy pozycji "0" na włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym wszystkie lampy gasną (co ja się nakląłem zanim doszedłem, że ręczny wygasza ledy :[ )

- podpięcie tylnej lampy przeciwmgielnej jest stosunkowo proste, choć trochę czasu zejdzie.
Ja wymieniłem wiązkę podświetlenia tylnej tablicy na bardziej rozbudowaną, która zasila jednocześnie tylne czujniki parkowania i właśnie lampę przeciwmgielną: 5C5971104H - wpinamy ją w miejsce starej hamerykańskiej, jednocześnie podłączając do tego gniazda dodatkowy kabel w miejsce 3-go wolnego pinu, który odpowiada za włączanie przeciwmgielnego. Kabelek ten trzeba przeciągnąć do włącznika świateł w kabinie (najgorsza robota ;) ) i podpiąć pod pusty pin w gniazdku oznaczony symbolem NSL.
Przeciwmgielne pasuje w miejsce standardowego odblasku w zderzaku i podpinamy je na drugim końcu nowej rozbudowanej wiązki.
Po tej zmianie tylne przeciwmgielne działa jak fabryczne z włącznikiem euro w kabinie.

Sporo z tego można wyczytać na zagranicznych forach, ale myślę że i po polsku się przyda dla nowicjuszy (takich jak ja) :)

pozdrawiam

[ Dodano: Sob Paź 08, 2016 8:44 pm ]
Małe sprostowanie
1. Wiązka kabli w tylnym zderzaku, o której wspomniałem wcześniej (5C5971104H) okazała się być z auta brytyjskiego (pozdrawiam w tym miejscu sprzedawcę części Beetle na T. )
Po podpięciu 'na sucho' wsio działa, ale przy montażu w aucie długości przewodów nie pasują, więc radzę szukać dla ruchu prawostronnego :| (musieliśmy przekładać wiązkę odwrotnie i mam cyrk z zasilaniem przeciwmgielnego, bo wtyczka jest po prawej)

2. Co trochę dziwne - lampy ksenonowe montowane w Beetlach z polskiego salonu, które dzięki pomocy kolegi the_undertaker sprawdziłem po numerach części, mogą mieć problem przy pierwszym szczegółowym przeglądzie jaki jest konieczny przy pierwszej rejestracji w kraju.
Kupiłem lampy o identycznych numerach części, świecą tak samo sądząc po zdjęciach lini światła, które przesłał mi the_undertaker
Przy przeglądzie zrobili mi jednak pomiary ichnim sprzętem specjalistycznym i wyszło, że lampy są co prawda europejskie, ale jak to powiedzieli 'uniwersalne' i nie dostosowane do naszych polskich norm <załamka> Prawie w ogóle nie doświetlają prawego pobocza co niby jest wymagane. To tak w ramach przestrogi, jeśli nie mamy znajomego w stacji...

Jak już wspomnieliście - ksenony w Beeltach mają zmniejszoną moc i wg pomiarów w stacji świecą natężeniem światła porównywalnym z dobrymi soczewkami.. do normalnych ksenonów sporo brakuje.. niestety :(
pzdr

[ Dodano: Sob Paź 08, 2016 8:56 pm ]
Zapomniałem jeszcze:
Zakupione przeze mnie tylne światło przeciwmgielne okazało się "przypadkiem" lampką do zwykłej wersji zderzaka. R-line ma inny kształt (czego nie podają w katalogach części :( )
Okazało się też, że kupno używki do R-line jest praktycznie niemożliwe (brak też ofert w sieci)
Moje szczęście, że cały zespół świecący (led) ze zwykłej wersji euro pasuje idealnie do hamerykańskiego odblasku R-line i wystarczy wyciąć mały otwór w obudowie odblasku, tak aby żaróweczka się zmieściła.. Po tej małej podmianie wsio działa jak należy i oczywiście pasuje do zderzaka R-linie :)

[ Dodano: Sob Paź 08, 2016 9:15 pm ]
Kuwa - starość nie radość :[
Jeszcze jedno - wersja amerykańska ma tylko jedną "tabliczkę znamionową" i jako taka nie przejdzie pierwszego przeglądu, gdyż polskie przepisy wymagają potwierdzenia oznaczeń w dwóch niezależnych miejscach nadwozia..
Niby pierdoła, ale żeby przeszło przegląd, trzeba obrobić całą zabawę z urzędasami w starostwie w celu nadania nowych oznaczeń pojazdu... polecam raczej przejrzenie popularnego portalu aukcyjnego pod kątem zakupu zwykłej/specjalnej naklejki z odpowiednimi wpisami ;)
Tak to u nas jest, że zwykła nalepka na słupku świadczy o legalności auta <be>
Ostatnio zmieniony przez zepol Sob Paź 08, 2016 8:24 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eclips 

Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 69
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: bialystok
Wysłany: Śro Gru 27, 2017 11:30 pm   

kto pomoze
czy po zamontowaniu europejskiego włącznika swiatel w wersje z usa (oczywiście wsadzony pin w wolne miejsce NSL-jest napiecie) i podpięciu tylnego swiatla przeciwmgielnego powinna się palic kontrolka na zegarach czy trzeba dolozyc żarówke w zegary,wiem ze powinna się palic a u mnie się nie pali (może wersja na usa nie ma jakiejś zarówki ?)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 2277
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro Gru 27, 2017 11:56 pm   

może nie być LEDa w liczniku
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eclips 

Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 69
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: bialystok
Wysłany: Pią Gru 29, 2017 11:25 am   

Wyjęcie zegarów w 5c to "duży" problem ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zepol 

Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 43
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: Śro Wrz 12, 2018 5:45 pm   

Witam

Kolega sebc znalazł w sieci taki opis podłączenia tylnej lampy przeciwmgielnej:

From the euro headlight switch pin 9, that will go to the CECM white plug (plug B) pin # 43 to activate the dash indicator.
Then from the CECM black plug (pin 6) will be run to the OEM LED rear fog.
No VagCom coding required.

Wydaje się, że rozwiąże to problem kontrolki na desce. Na razie nie mam czasu sprawdzić

pozdro
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group