newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szczelnośc dolotu w autku bez turbo
Autor Wiadomość
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 65
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Nie Wrz 23, 2018 6:08 pm   Szczelnośc dolotu w autku bez turbo

Czy ktoś ma może jakieś schematy, filmiki, cokolwiek co ułatwiło by sprawdzenie szczelności dolotu kompresorem? Gdzie się wpiąć, co odpiąć, co zaślepić itp? Konkretnie w AZJ ale myśle że w innych 2.0 i 1.6 ze stajni VAG będzie podobnie .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 12:57 pm   

zacznij od zrobienia sobie puszki z króćcem (do podłączenia kompresora)
zadbaj o właściwą średnicę i wytrzymałość bo po zdjęciu rury od filtra wstawisz puszkę przed przepustnicę i zaciśniesz ori opaską.

tak na pierwsze przemyślenie musisz zakorkować wejście odmy.
nie dmuchaj za mocno (myślę że kilka dziesiątych bar), słuchaj syczenia uciekającego powietrza, obserwuj manometr... <myśli>
hmm... lepiej wpuścić do dolotu trochę dymu np z cygara ;)
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
zwonko
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 65
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 11:52 pm   

beetle napisał/a:
hmm... lepiej wpuścić do dolotu trochę dymu np z cygara

niestety nie palę :P
Z Twojego tłumaczenia na początek zalecasz spr odcinek filtr powietrza->przepustnica i dochodzace tam przewody? (bodajże jeszcze EVAP tam wchodzi i jeszcze coś). A dalej? Przedewszystkim zalezy mi na szczelności kolektora i wężyków wtrysków LPG.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Wrz 26, 2018 11:14 am   

zainteresowałem się silnikiem AZJ ;) i widzę że kolektor jest trochę skomplikowany (system zmiennej długości kanałów) i wykonany niestety z tworzywa:

sorry za język na zdjęciu ale nie znalazłem innych materiałów :(
faktycznie, jest parę miejsc gdzie mógłby się rozszczelnić <myśli>

najważniejszy jest odcinek od przepływomierza i dalej, nieszczelność przed maf może tylko zanieczyszczać silnik bo lewe powietrze omija filtr.
EVAP ma swój elektrozawór (N80) który oczywiście łatwo i warto wcześniej sprawdzić przed badaniem szczelności.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 65
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Śro Wrz 26, 2018 7:29 pm   

beetle napisał/a:
faktycznie, jest parę miejsc gdzie mógłby się rozszczelnić

no jest jest i to nie mało tego...
po prsotu zastanawiam się czy pompując powietrze w dolot, czyli właściwie w "silnik", na postoju, można mu zrobić krzydę?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group