newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podniesienie garba i wymiana zawiechy
Autor Wiadomość
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Pią Gru 19, 2014 1:56 pm   

Niestety jestem zmuszony podnieść auto. Jeżdżę ostrożnie, ale ostatnio dłuższe trasy podnoszą mi ciśnienie. Cały czas boję się o moją miskę olejową jak auto zaczyna skakać na nierównościach. Oczywiście sprawdzę najpierw amorki, bo mogą już nie nadążać. Polecacie jakieś springi?
p.s. w osłonę miski olejowej nie inwestuję, bo przy każdej większej robocie nie będę tego odkręcał, a sprężyny nie będą przeszkadzać.
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 10:44 am   

Możesz zainwestować w zestaw podnoszący silnik



albo sprężyny od modeli z cięższym silnikiem np tdi :)

zmieniłem link do zdjęcia - beetle, mod :)
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
Ostatnio zmieniony przez beetle Pon Gru 22, 2014 9:13 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8204
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Gru 20, 2014 1:52 pm   

dorphy, zmierz odległość między osią koła a krawędzią błotnika, z przodu i z tyłu <myśli>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Pon Gru 22, 2014 5:37 pm   

Tak, tak już mierzyłem i podawałem w tym temacie-przód 34,5 tył 35. Jest nisko i już dość. Nie wiem jaką opcję wybrać-zmiana springów czy zestaw do podniesienia silnika? Czy ta druga opcja nie pociąga za sobą dodatkowych modyfikacji? Ile cm wyżej zawiśnie silnik?
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 06 Maj 2011
Posty: 3641
Otrzymał 179 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Pon Gru 22, 2014 8:07 pm   

podkładki mają 20mm i o tyle podnoszą silnik - miska chowa się te 2cm i jest powyżej sanek. Koszt zestawu to chyba jakieś 220 zł a sprzedaje je gość z vwzone.pl montaż jest bardzo prosty i nie wymaga innych modyfikacji.




Inny patent to oryginalne podkładki na amory część tzw pakietu na bezdroża.



Więcej szczegółów na http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69

Tyle, że to podniesie całe auto a miska nadal będzie pod sankami zawieszenia.
_________________
był '01 1.8T Technoblau
był '99 1.9 TDI SilverArrow
był '98 2.0+LPG LemonGelb
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez lookash Pon Gru 22, 2014 8:08 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
beetle, dorphy
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Wto Gru 23, 2014 4:07 pm   

Dzięki za wyczerpujące informacje. Poczekam do wiosny i zdecyduję o modyfikacji. <myśli>

[ Dodano: Pon Sty 12, 2015 6:18 pm ]
Do wiosny nie czekałem. Zakupiłem komplet sprężyn (przód i tył) oraz amorki na przód. Dzisiaj zdjąłem wycieraczki i plastikowe podszybie i podjechałem do wulkanizatora-odkręcił nakrętki na przednich kielichach w kilkanaście sekund. Póki co wyczyściłem śruby,nakrętki i dokręciłem. Jak znajdę więcej czasu do zajmę się wymianą z przodu całego kompletu. Mam nadzieję, ze łatwo uda mi się wybić amortyzatory ze zwrotnic. Muszę zaopatrzyć się w jakiś cięższy młot, czy może sposobem-lewarkiem uda się wysunąć amorki ze zwrotnic?
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Ostatnio zmieniony przez dorphy Wto Gru 23, 2014 4:23 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
the_undertaker 
DEADMAN INC.



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 3241
Otrzymał 281 piw(a)
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 6:42 pm   

dorphy napisał/a:
Do wiosny nie czekałem. Zakupiłem komplet sprężyn (przód i tył) oraz amorki na przód. Dzisiaj zdjąłem wycieraczki i plastikowe podszybie i podjechałem do wulkanizatora-odkręcił nakrętki na przednich kielichach w kilkanaście sekund. Póki co wyczyściłem śruby,nakrętki i dokręciłem. Jak znajdę więcej czasu do zajmę się wymianą z przodu całego kompletu. Mam nadzieję, ze łatwo uda mi się wybić amortyzatory ze zwrotnic. Muszę zaopatrzyć się w jakiś cięższy młot, czy może sposobem-lewarkiem uda się wysunąć amorki ze zwrotnic?


Może Ci samo zejdzie jak na filmie ;)

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8204
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 7:34 pm   

raczej nie zejdzie - potrzebujesz klin do zwrotnic, najlepiej zeszlifować śrubę w kształt łódeczki, włożyć w szczelinę i użyć klucza do rozgięcia minimalnie zwrotnicy.
widziałem to gdzieś w inecie <myśli>

odszukałem, link był oczywiście na vwvortex :ok
http://noahlh.com/car/coilover_howto/

_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Wto Sty 13, 2015 8:05 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SwIeTyY 
Mam garba od garba



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1457
Otrzymał 51 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon Sty 12, 2015 11:32 pm   

lookash napisał/a:
podkładki mają 20mm i o tyle podnoszą silnik - miska chowa się te 2cm i jest powyżej sanek. Koszt zestawu to chyba jakieś 220 zł a sprzedaje je gość z vwzone.pl montaż jest bardzo prosty i nie wymaga innych modyfikacji.

Obrazek
Obrazek



Ciekawy patent :) Muszę o takim u siebie pomyśleć :)
_________________
... jestem ... a jak mnie nie ma ... to też jestem ... tylko gdzie indziej ;) ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Śro Sty 14, 2015 1:21 am   

Dzięki za wsparcie. Widziałem ten patent z klinem, ale z moim szczęściem to przywalę sobie młotkiem w palec zamiast tego klina i popłynie potok przekleństw na całą ulicę. <rotfl>

[ Dodano: Wto Lut 17, 2015 2:56 pm ]
W przerwie między dyżurami wymieniłem sprężyny z tyłu w celu podniesienia garba. Oczywiście nie obyło się bez "atrakcji". Nie wiem czy to z przemęczenia czy z pośpiechu, ale garb w trakcie manewrów z lewarkiem ześlizgnął mi się z tegoż (kobyłki były pod belką). Straty o dziwo to tylko lewarek-śruba oparła się o kostkę brukową i wygięła, więc do wyrzucenia i to by było tyle-progi i reszta bez sladów o dziwo. Miałem dużo szczęścia, bo jedna z podstawek pod ciężarem oparła się na krawędzi zbiornika i osłony termicznej, więc miałem pietra, że zaraz straż będę wzywał do rozszczelnionego zbiornika paliwa. Pod nosem mam warsztat samochodowy więc nogi za pas i pożyczyłem "żabę", którą podniosłem auto. Wszystko zakończyło się szczęśliwie, tylko lewarka żal :[ . Garb stoi z tyłu jak traktorek (przód zmieniam w piątek, bo czekam na odboje), więc sprężyny spełniły swoją rolę. Stare springi to eibachy? tyle mogłem odczytać na tym co zdemontowałem. Jak ktoś chce to oddam za friko, ale trzeba je oczyścić i najlepiej odmalować proszkowo. I jeszcze jedna sprawa, według etki pod tylną sprężyną od dołu jest jakaś podkładka (nie chodzi o gumę, która jest na sprężynie od góry). U mnie okazało się, że obydwie praktycznie się utleniły (bardzo cienkie z amelinum? :) ) i założyłem bez. Do czego to cholerstwo służy? Jak będzie cieplej to wrócę do tematu, jak będę robił porządek z amorkami z tyłu.
Jesze jedna uwaga-przestroga-mechanik, który pożyczał mi żabę opowiedział jak jego kumpel zginął pod autem kiedy "zjechało" z kobyłek i próg auta odciął mu dopływ powietrza-uważajcie.
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Ostatnio zmieniony przez dorphy Wto Lut 17, 2015 3:25 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
the_undertaker 
DEADMAN INC.



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 3241
Otrzymał 281 piw(a)
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: Wto Lut 17, 2015 4:08 pm   

Miałem to samo i niestety próg lekko wgnieciony choć lewarek ocalał. Teraz zabawa już tylko z porządnym podnośnikiem na kółkach. Nie ma co ryzykować. Za dużo się napatrzyłem jak garb lata od lewej do prawej na lewarkach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 8:29 pm   

W końcu udało mi się wymienić zawieszenie z przodu. Teraz NB stoi baaardzo wysoko . Napracowałem się dwa razy więcej niż powinienem 8h!!! Wszystko mnie boli! Przy okazji coś się stało z wahaczem-śruba z przodu (bez nakrętki) wchodzi do gniazda i "nie widzi gwintu". Nie wiem czy jest tam jakaś nakrętka przyspawana, czy mogła odpaść? Wszystko jest idealnie spasowane a śruba nie łapie gwintu-wchodzi do końca i się obraca bez oporu <myśli>
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 2277
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 11:06 pm   

W sankach jest wewnętrz nakrętka :)
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
SwIeTyY 
Mam garba od garba



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1457
Otrzymał 51 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 11:08 pm   

Gorzej jak się nakrętka oberwie .... wtedy są dwa wyjścia ... wycinać dziurę ... przyspawać nakrętkę i zaspawać dziurę .... albo kupić nowe sanki .... :)
_________________
... jestem ... a jak mnie nie ma ... to też jestem ... tylko gdzie indziej ;) ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 2277
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 11:29 pm   

A sanki mam, nawet na sprzedaż :)
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Śro Lut 25, 2015 9:34 am   

Jutro wycinam dziurę po zdjęciu wahacza i zobaczę co da się zrobić.
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SwIeTyY 
Mam garba od garba



Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1457
Otrzymał 51 piw(a)
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Śro Lut 25, 2015 8:57 pm   

Sanki za 50 dych można wychaczyć :) czy warto ?
_________________
... jestem ... a jak mnie nie ma ... to też jestem ... tylko gdzie indziej ;) ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
newbeetleman 

Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 84
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lut 26, 2015 8:28 am   

Dorphy jakie sprężyny założyłeś? Kabar24 założył JAMEX +30mm i na zdjęciu widać, że odległość osi koła od górnego rantu błotnika jest mniejsza z przodu niż z tyłu. Możesz zmierzyć odległości w Twoim NB?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Czw Lut 26, 2015 7:28 pm   

Ja założyłem tanioszkę-sprężyny HG : http://allegro.pl/sprezyn...4866004766.html Jutro zmierzę ile poszło do góry. Wydaje mi się że, że u mnie wyżej jest teraz z przodu niż z tyłu. <myśli>

[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 7:19 am ]
Jeśli chodzi o sanki to nie szkoda mi pięciu dych, ale jest możliwość urwania śruby mocującej sanki podczas demontażu, więc póki co odpuszczam, a do mechaników z takimi duperelami nie jeżdżę :)

[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 2:38 pm ]
Mój z przodu 34.5 cm, natomiast z tyłu 35 (R17/45/225)

Dane powyżej tak jak zaznaczyłem na kołach R17 (letne).
Obecnie po wymianie sprężyn (komplet)+ amortyzatory (tylko przód) odległości są następujące:
-przód 40,5 cm
-tył 40 cm
(koła R15 65/195)
Jak patrze na zdjecie z pomiaru u kolegi kabar24, to wydaje się, że nawet trochę mam wyżej o 0,5 cm, więc wychodzi tyle samo jak u kolegi po całym zabiegu. :)
I jeszcze jedno zakładam klub ANTYGLEBA <rotfl>
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Ostatnio zmieniony przez dorphy Pią Lut 27, 2015 2:48 pm, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
newbeetleman 

Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 84
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Lut 27, 2015 3:55 pm   

W moim NB na oryginalnych sprężynach jest 37,5-38cm. Poza tym, jeśli dobrze pamiętam, z poprzednich pomiarów wynikało, że miałeś sprężyny obniżające. Gratuluję <brawo>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dorphy 


Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 1083
Otrzymał 60 piw(a)
Skąd: VIETCONG
Wysłany: Sob Cze 18, 2016 8:58 am   

Aktualizacja wysokości zawieszenia po ponad roku od wymiany sprężyn (opony letnie R17 45/225):
przód 39 cm
tył 40 cm.
_________________
Piotrek Już ponad 306 kkm na LPG!

Teraz jeżdżę francuzem V6 nside
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 204
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Czw Paź 04, 2018 7:16 pm   

Zmierzyłem i ja. Z przodu ambaras: 38,5 i 35 <szok> TDI
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group