newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana prowadnicy-rurki bagnetu 2.0
Autor Wiadomość
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 3:30 pm   Wymiana prowadnicy-rurki bagnetu 2.0

Witajcie, podpowie ktoś jak się zabrać za wymianę tejże nieszczęsnej rurki? Dzisiaj przy kontroli oleju połamała się jej górna część (ten kołnierz, mam nadzieję, że nic nie wpadło do miski olejowej) i bagnet lata luźno. Poprzedni właściciel musiał już coś kombinować z tą rurką bo w jej połowie jest założony gumowy wąż. Podpowiedzcie jak się za to zabrać, czy trzeba ściągać zderzak i chłodnicę, czy dam radę zrobić to jakoś z kanału, bo nie wiem czy samemu się za to zabierać czy oddać do mechanika i niech się męczy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1286
Otrzymał 58 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Nie Gru 02, 2018 4:45 pm   

kobart, sprawa jest prosta jak stary przyrząd do młócenia zboża :ok ten pomarańczowy plastik jest osadzony na kawałeczku rurki wychodzącej z silnika ,na dole ma takie ząbki które po nasunięciu na rurkę zatrzaskują się o kołnierzyk (rancik) i to cała filozofia montażu .Co do rozbiórki to lekko rozchylić na dole są rozcięcia przy ząbkach i pociągnąć do góry.Przepracowane rurki są dosyć kruche więc łatwo pękają .Na górze jest jeszcze blaszka podpierająca i mocująca przy górze dla stabilizacji jej w miejscu,odkręcic śrubkę przed demontażem i po zmianie z powrotem przykręcić. Nowe rurki są taniutkie 10-15 zł. ważne aby była dobrana do typu silnika ,kwestia długosci ! :ok <myśli>
_________________
Garbi highLL285 2,0 AQY ..115 Ps "PANTA RHEI"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 5:14 pm   

U mnie na gorze sie juz wcale nie trzyma bo wszystko popekane. Przyjrzalem sie temu blizej i widze ze w te metalowa czesc wychodzaca z silnika zamiast rurki u mnie jest nasuniety waz gumowy i dopiero w niego jest wcisnieta ta plastikowa rurka, wiec podejrzewam ze poprzedniemu wlascicielowi sie zlamala i zrobil taka samorobke. Zamawiam rurke w tygodniu i sprobuje to dziadostwo w sobote rozebrac i zlozyc tak jak byc powinno. Demontowac od gory czy z kanalu, jak wygodniej?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Gru 02, 2018 8:41 pm   

kobart napisał/a:
czy trzeba ściągać zderzak i chłodnicę

<załamka> wymianę robisz przez otwartą pokrywę silnika <luzik>
wszystko jest na wcisk i zatrzaskuje się.
jedyna trudność jaką widzę to usunięcie połamanych resztek rurki jeżeli poprzednik tego nie zrobił.
i pamiętaj o poluzowaniu śrubki górnego wspornika - bardzo ułatwia to montaż.
filmik co i jak:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 9:22 pm   

Przyjrzałem się dokładnie jak to wygląda u mnie i na tę część wychodzącą z silnika jest nałożony wąż gumowy, więc będe za niego ciągnął i miejmy nadzieję, że zejdzie i nie wyciągnę tego elementu z bloku silnika. Obawiam się tylko jak coś wpadnie do miski co wtedy, spuszczanie oleju już chyba tylko pozostaje.

Jest sens się bawić w te rurki ze znanego portalu, czy brać z ASO, możecie się wypowiedzieć jak z jakością jednego i drugiego?

Czy w przypadku wpadnięcia jakichś małych kawałków do miski jest obawa uszkodzenia silnika? Pompa olejowa ma sitko na smogu więc nie powinno nic zassać do silnika, tak sądzę, a ewentualnie przy następnej wymianie oleju mam nadzieję, że to wypłynie razem z olejem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1286
Otrzymał 58 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Pon Gru 03, 2018 9:43 am   

:) Dostępność tego elementu jest bezproblemowa i do nabycia praktycznie w każdym sklepie z auto częsciami ,czasem dla danego modelu na drugi dzień po zamówieniu.Co do oleju to sam znasz odpowiedz -lepiej żeby nie poleciało ale jeśli to jest sitko
_________________
Garbi highLL285 2,0 AQY ..115 Ps "PANTA RHEI"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Gru 03, 2018 10:29 am   

a włóż jakiś gałganek do dziury przed wyłupywaniem resztki rurki, jak będzie ciężko to można naciąć delikatnie piłką <myśli>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Gru 03, 2018 12:54 pm   

Nie jestem pewien czy w chwili obecnej juz nie wpadly jakis drobinki jak sie oblamala rurka na gorze przy kolnierzu. Wczoraj zrobione 200km i zadnych zlych objawow nie zauwazylem, ale dla pewnosci to chyba zmienie oliwe w weekend.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Gru 03, 2018 1:30 pm   

daj sobie spokój z wymianą oleju - nawet jak coś wpadło to zatrzyma się przed smokiem albo w filtrze oleju.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Gru 03, 2018 2:45 pm   

beetle napisał/a:
daj sobie spokój z wymianą oleju - nawet jak coś wpadło to zatrzyma się przed smokiem albo w filtrze oleju.


Też tak właśnie myślałem, a teraz mnie jeszcze w tym utwierdziłeś. Kolego beetle powiedz mi czy istnieje mozliwosc ze jak bede ciagnal za te nieszczesna gume ktora u mnie jest nalozona na ten element wychodzacy bezposrednio z bloku na ktory naklada sie te plastikowa rurke to moge go tez ptzypadkiem wyciagnac z bloku czy on jest przykrecony?
Ostatnio zmieniony przez kobart Pon Gru 03, 2018 2:50 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Gru 03, 2018 3:20 pm   

kobart, weź się już do roboty a nie wymyślaj teorie spiskowe <rotfl>
zdejmij osłonę silnika, wyciągnij gumę, usuń resztki żółtego, wstaw nową rurkę i przykręć górny uchwyt.
naprawdę jest to 5 minut roboty. film oglądałeś do końca?
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 65
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Pon Gru 03, 2018 3:44 pm   

Ja jak go przez przypadek rozwaliłem to brałem nożyk i kleszyki. Nacialem oderwałem i już samo zeszło. Faktycznie dobrze by było coś wepchać kawałek szmatki z przeciągnięta nitka byłby w San raz. Taki tampon xD
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon Gru 03, 2018 6:00 pm   

beetle napisał/a:
kobart, weź się już do roboty a nie wymyślaj teorie spiskowe <rotfl>
zdejmij osłonę silnika, wyciągnij gumę, usuń resztki żółtego, wstaw nową rurkę i przykręć górny uchwyt.
naprawdę jest to 5 minut roboty. film oglądałeś do końca?


Oglądałem do końca, to jest auto małżonki a pewnie wiesz jak to się robi u zony w aucie i ile to się trzeba później nasłuchać jak coś pójdzie nie tak więc wolę przewidzieć wszystkie ewentualne problemy zanim się za to wezmę. Rurka zamówiona w sobotę pierwsze podejście do tematu, dzięki wszystkim za podpowiedzi i cierpliwość <luzik>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 236
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Wto Gru 04, 2018 10:58 am   

Po mojej złamanej u dołu zostały kawałki wewnątrz otworu w silniku. Wygląda mi na to że rura u dołu ma "dwa końce" :> współosiowe.Jeden wciskany do wewnątrz, a drugi zewnętrzny nachodzący na króciec.Pewnie to ją stabilizuje i lepiej uszczelnia.Muszę jakoś wydłubać te resztki na zewnątrz, żeby nie wpadły do miski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Gru 04, 2018 11:18 am   

tu trochę widać jak to jest ukształtowane:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2422
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Wto Gru 04, 2018 11:34 am   

Mnie kiedyś ta rurka pękła a nową którą kupiłam to musiałam oddać bo była trochę dłuższa i na bagnecie miałam za mało oleju.Nie wiem czy pani w sklepie się pomyliła czy był to jakiś bubel nie wiadomo skąd.Jak oddawałam to powiedziała że na pewno jest do NB.Kupiłam w innym sklepie i było ok.(porównałam ze starą pękniętą) I jeszcze jedno ta część ze zdjęcia beetle co ma mieć 20mm tam była większa i bagnet latał na boki.
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Ostatnio zmieniony przez Agnieszka Wto Gru 04, 2018 11:38 am, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Gru 04, 2018 11:58 am   

wymiary ze zdjęcia trzeba potwierdzić, może ktoś porówna przy okazji wymiany?
wstawiłem to zdjęcie aby podejrzeć jak rurka jest w środku zrobiona, jak się zatrzaskuje i uszczelnia. <myśli>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1286
Otrzymał 58 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Wto Gru 04, 2018 3:05 pm   

Na ori rurce są nr.katalogowe częsci i na tej podstawie można dobrać nową lub po modelu kodzie silnika <myśli> :]
_________________
Garbi highLL285 2,0 AQY ..115 Ps "PANTA RHEI"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto Gru 04, 2018 10:21 pm   

Prawdopodobnie mi jutro już przyjdzie to mogę ofocić i pomierzyć dokładnie

[ Dodano: Śro Gru 05, 2018 1:58 pm ]
Rurka już u mnie, wszystkie wymiary się zgadzają poza długością, bo dostałem rurkę o długości 237mm i nie wiem czy mi przysłali za krótką czy na obrazku jest zły wymiar. Wszystko się wyjaśni w weekend jak ją przyłożę do auta i sprawdzę czy pasuje na ten uchwyt usztywniający na górze. Ma ktoś oryginalny nr części i numery jej zamienników?
Ostatnio zmieniony przez kobart Śro Gru 05, 2018 3:27 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 65
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Śro Gru 05, 2018 10:31 pm   

https://nemigaparts.com/pl/cat_spares/etka/ tu powinieneś znaleźć numery.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob Gru 08, 2018 9:11 pm   

Rurke zmienilem, robota banalna. Ladnie sie zapiela na tej metalowej, uchwyt ten metalowy na gorze tez idealnie pasuje i... po wlozeniu bagnetu i sprawdzeniu poziomu oleju bagnet suchy. Ta stara rzezba u mnie z ta gumowa rurka byla okolo 1.5cm nizej i wtedy bagnet wskazywal idealnie polowe na miarce pomiarowej. Teraz zagwostka czy jest tak malo oleju czy rurka jest niewlasciwa? Po dolaniu 300ml oleju jest on na minimum na bagnecie. Pozostaje chyba tylko spuscic olej, zmierzyc jego ilosc dodac okolo 0.5litra do pomiaru (tyle mi sie wydaje ze pozostaje w silniku i w filtrze po spuszczeniu oleju) i zobaczyc ile tego bedzie. Proponujecie jakies inne rozwiazanie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Gru 08, 2018 9:51 pm   

dla pewności odczytaj numery fabryczne z rurki.
ale jeżeli zatrzasnęła się u dołu i pasuje do wspornika u góry to uzupełnij olej i koniec tematu <luzik>
no chyba że ten poprzedni kombinator także nad bagnetem się znęcał <załamka>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob Gru 08, 2018 11:09 pm   

Narazie nie bede lał oleju do stanu jaki powinien byc bo nie chce wlac za dużo. W styczniu mam wymiane oleju to wtedy zobacze ile sie go zleje i uzupelnie nowy zgodnie z iloscia katalogowa i wtedy zobacze wskazania.

Rurka jest firmy topran i na opakowaniu znalazlem takie numery:
108032756
06A103663C
15H3711
Ostatnio zmieniony przez kobart Sob Gru 08, 2018 11:17 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8262
Otrzymał 392 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Gru 09, 2018 11:01 am   

rurka nazywana w katalogach "lejkiem" jest odpowiednia. :ok
możesz jeszcze odczytać numer na bagnecie ale uważam że nie ma co dalej szukać dziury w całym <milczek>
uzupełnij olej i gra gitara <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 168 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kobart 

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 82
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie Gru 09, 2018 12:09 pm   

Tez wlasnie sprawdzalem na etce online czy sie zgadza wiec chyba jest wszystko ok. Mozliwe jest to ze jesli wczesniejsza konstrukcja byla za krotka i bagnet wskazywal niby poprawnie a po wlozeniu odpowiedniej rurki i pomiarze oleju bagnet byl suchy to ze mimo tak niskiego poziomu oleju nie zapalala sie kontrolka od oleju?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group