newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki jest wasz pedał hamulca?
Autor Wiadomość
Zakatek 

Dołączył: 19 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Śląsk
  Wysłany: Nie Lis 25, 2018 2:20 am   Jaki jest wasz pedał hamulca?

Pytanie dziwne, ale nurtuje mnie od zakupu beetla z 1.8t. Mam wrażenie jakby hamowanie odbywało się na zasadzie im mocniej wciśniesz, tym mocniej hamuje. Niby tak działa hamulec, ale mamy do czynienia z ukladem ABS, czyli pedał powinien odrobinę wpaść, a później to już łapie momentalnie. U mnie hamuje niby tak jak powinien, ale nie mogę się przyzwyczaić do niego, jest niewyczuwalny w porównaniu do innych aut z abs(sprawdzone na ok. 5-ciu, w tym golf iv 1.9tdi znajomego). Nie jest to subiektywne odczucie, parę osób sie ze mną zgodziło po przejażdżce. W samchodzie są nowe tarcze przód 312, tył seria + wymieniona pompa ABS gdyż wyzionęla ducha przy odpowietrzaniu. Powietrza na pewno nie ma. Gdzie szukać przyczyny? Serwo/pompa ham./słabe podciśnienie? Jest ktoś z okolic Katowic do porównania? Ew. Ktoś z vacumetrem?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 203
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lis 25, 2018 9:18 am   

?? ?
To wszystkie auta którymi ja się poruszałem miały "popsute" hamulce.
Im mocniej wciskałem pedał hamulca tym była większa siła,skuteczność hamowania. <głupek>

Albo ja czegoś nie rozumiem albo Ty źle opisałeś problem <myśli>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1286
Otrzymał 58 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Nie Lis 25, 2018 6:35 pm   

Jeśli były dokonane wymiany elementów układu hamulcowego ,a autko już od tego czasu nawinęło troszkę kilometrów na koła,to proponuje jeszcze raz zrobić odpowietrzenie całego układu,zaczynając od najdłuższego tyłu ! Tak czasem bywa że mimo wykonania tych czynności na początku,w układzie mogą znajdować sie drobinki powietrza i dopiero po krótkim użytkowaniu zgromadzą się bliżej wylotu i dadzą się usunąć <myśli>
_________________
Garbi highLL285 2,0 AQY ..115 Ps "PANTA RHEI"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dmu 



Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 87
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Wysłany: Wto Lis 27, 2018 9:55 pm   

Moje rada jest prosta. Znajdź kogoś w okolicy kto ma Beetla i sprawdź w praktyce jak zachowuje się hamulec. Jak masz problemy ze znalezieniem Beetla np. kogoś z forum to przejrzyj ogłoszenia z okolicy i ponownie w praktyce sprawdź co się dzieje. Pamiętaj że dobry mechanik również Ci pomoże. Opisywanie doznań w kontakcie z pedałem dla każdego może być różne ;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 236
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Czw Lis 29, 2018 12:14 pm   

wacie72 dobrze mówi :)
ABS zadziała dopiero przy zerwaniu przyczepności.Hamulec działa niemal liniowo: im mocniej/głębiej ciśniesz,tym mocniej hamuje.Czasem nie jest to liniowa zależność,tzn mocniej hamuje pod koniec wyciskania pedału.
Powietrze w układzie robiłoby tak: słabe hamowanie na całym skoku pedału do tego efekt "zapadania się" owego.Cisniesz,odczuwasz opór,ale ciśniesz dalej z tą samą siłą a pedał powoli wchodzi do oporu.No i już klasyczny objaw zapowietrzenia to skuteczne hamowanie tylko podczas "pompowania" nogą.
Ostatnio zmieniony przez Beetlejuice Czw Lis 29, 2018 12:18 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zakatek 

Dołączył: 19 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw Gru 06, 2018 11:53 pm   

Powietrza na pewno nie ma, przepompowałem już tyle dobrego płynu że głowa boli. Wymieniłem zaworki odmy(wcześniej już wymienione na chińczyki) i widzę dużą poprawę, hamulec zrobił się bardziej narwany i wyczuwalny. Jeszcze mi brakuje minimalnie w porównaniu do poprzedniego NB, ale czekam aż dojdzie zaworek zwrotny, ten co przy tipie jest. Wniosek - brakowało/brakuje podciśnienia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 236
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Nie Gru 09, 2018 2:24 pm   

Podciśnienia? Czy masz na myśli podciśnienie, które jest wykorzystywane przy wspomaganiu?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
devon58 

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 10
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: BDG
Wysłany: Dzisiaj 18:42   

Pozwólcie że podepnę się pod temat.
Mam do wymiany przewód podciśnienia od serwa.
Mój aktualny przewód nie posiada dodatkowego wyjścia na zaworze zwrotnym a nowe sprzedawane są tylko właśnie z takim wyjściem. Nie wiem czy się gdzieś tym wpinać czy po prostu zaślepić?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 203
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 19:09   

U mnie było podobnie , przewód (króciec) zaślepiłem , bez tego w silniku AKL falowały mi obroty.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
devon58
devon58 

Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 10
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: BDG
Wysłany: Dzisiaj 19:22   

Są jakieś specjalne zaślepki do takich celów czy po prostu zrobić na patencie?

A już widzę że można kupić kapturki silikonowe do zaślepiania.
Dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony przez devon58 Dzisiaj 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 203
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Dzisiaj 20:32   

U mnie jest prowizorka.
Zawinięty kawałek koszulki termokurczliwej <wyśmiewacz>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group