newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerobka mechanizmu szyb z "korbki" na &a
Autor Wiadomość
Feelgoodinc 


Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: Gdansk
Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 8:36 pm   Przerobka mechanizmu szyb z "korbki" na "elek

Witam.
Moj garbus niestety posiada mechanizm szyb na tzn korbke. Jest to jedyna "manualna" rzecz w tym modelu :/ Zastanawialem sie ostatnio czy zmiana na elektyczne bylaby trudna/kosztowna .
Czy ktos moze wie czy jest to w ogole mozliwe ?
Jesli tak to jakie elementy bym potrzebowal do takiego tuningu ?

Silniczek podnoszenia szyb
Przelaczniki.
Cos poza tym ?
Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
paulincia_ut 

Dołączyła: 02 Sie 2010
Posty: 192
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Tarnów/Irlandia
Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 8:45 pm   

myslalam nad tym samym, poniewaz moj Garb tez ma korbki ;/ moze robil juz ktoś taka zmiane??
_________________
dwa niebieskie klony jeden lewo drugi prawo stronny :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Cze 01, 2011 9:40 pm   

stary temat, ale też się nad tym zastanawiałem, bo mam korbki, i...
Aby zmienić korbki na elektrykę to potrzeba:

- 2 nowe boczki - bo w starych zostaną dziury...
- przełączniki opuszczania/podnoszenia - prawy i lewy - oczywiście
- poprowadzenie elektryki
- 2 silniczki
- prawdopodobnie - lakierowanie górnych elementów boczków

i to tylko tyle, co potrzeba :)

Tylko po co, skoro większość ma elektrykę, to nasze są INNE :)
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 10364
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Cze 01, 2011 9:49 pm   

Boczki się chyba rozkładają (chyba ) więc z tym lakierowaniem chyba by się obyło.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Cze 01, 2011 10:43 pm   

a to przepraszam, nie jestem pewien, stąd to "prawdopodobnie"...:P

Może też się udać kupić boczki w kolorze - wtedy "prawdopodobnie" też nie będzie potrzebne...
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
murasik
[Usunięty]

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 10:39 pm   

Sprawdźcie najpierw czy w drzwiach czasami nie ma wiązek do podpięcia elektryki. Jeśli nie ma to prawdopodobnie moduł komfortu może być do wymiany przy takim montażu.
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 6:18 am   

murasik napisał/a:
Sprawdźcie najpierw czy w drzwiach czasami nie ma wiązek do podpięcia elektryki. Jeśli nie ma to prawdopodobnie moduł komfortu może być do wymiany przy takim montażu.


Z całym szacunkiem, ale...co ma moduł komfortu do tego?
Elektryki w drzwiach niema - to nie "japończyk" :)

Czy aby uruchomić przełączniki szyb, trzeba korzystać z modułu? Bo jeśli tak i sam prąd to mało, to rzeczywiście dochodzi jeszcze jeden "MAŁY" elemencik do wyliczanki... :(
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 10364
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Cze 03, 2011 7:40 am   

Ano fakt, to "idzie"przez moduł komfortu ponieważ istnieje coś takiego jak domykanie szyb i to jest przez niego sterowane. Ale jak komuś to niepotrzebne i nie chce inwestować kolejnych środków to moim zdaniem można zrobić szybki elektrycznie sterowane jako odrębny obwód elektryczny.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
murasik
[Usunięty]

Wysłany: Pią Cze 03, 2011 5:54 pm   

Pytałem o moduł ponieważ w moim garbie są np. wyprowadzone kostki do grzanych foteli pod siedzeniami, a takowych nie mam. Po nr vin wychodzi ze grzanych foteli nie było w mojej wersji, wiec pytałem czy masz wyprowadzone przewody bo jest to możliwe.
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 9:41 am   

Mam wrażenie, że wyprowadzone kostki do grzania foteli są u wszystkich. U mnie też, choć nie mam grzania. Ale to chyba jedyna "nadgorliwość" VW... Mogę się jednak mylić :)
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 2283
Otrzymał 134 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 5:10 pm   

Piwek napisał/a:
Mam wrażenie, że wyprowadzone kostki do grzania foteli są u wszystkich. U mnie też, choć nie mam grzania. Ale to chyba jedyna "nadgorliwość" VW... Mogę się jednak mylić :)

U mnie nie było więc nie w każdym:(
A co do szyb to wystarczy zasilanie, bo w silnikach od szyb już są moduły.
Więc instalacja drzwiowa jest potrzebna i silniki i włączniki
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzybek 


Dołączyła: 15 Lis 2012
Posty: 229
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 7:52 pm   

hey

odgrzebie kotleta...

czy ktos juz ogarnął taka przerobke i podzieli sie konkretami ?
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
horte 


Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 216
Skąd: Środa Wlkp.
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 8:30 am   

jak chcesz to mam drzwi prawe i lewe z mechanizmem elektrycznym, szybami, prowadnicami itd.
pisz na pw
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 9:02 am   

grzybek napisał/a:
hey

odgrzebie kotleta...

czy ktos juz ogarnął taka przerobke i podzieli sie konkretami ?


1. Nowe boczki drzwi
2. Przyciski sterowania szybami
3. 2 silniczki
4. Moduł komfortu
5. "nowa" elektryka...
6. ....Odpuść - masz rzadki model, KLASYCZNY, niezawodny... :)
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 10364
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 2:42 pm   

Piwek, moim zdaniem można pójść nieco na skróty ale nie będzie to tak jak ori. Co do ostatniego pktu Twojej wypowiedzi to się zgadzam, chyba też bym odpuścił.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 2:44 pm   

WUJ SAM napisał/a:
Piwek, moim zdaniem można pójść nieco na skróty ale nie będzie to tak jak ori. Co do ostatniego pktu Twojej wypowiedzi to się zgadzam, chyba też bym odpuścił.


Na skróty oczywiście można, ja jednak bym tego nie czynił inaczej, jak fabryka - stąd mój wywód :)
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzybek 


Dołączyła: 15 Lis 2012
Posty: 229
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 2:52 pm   

moduł komfortu nie jest mi potrzebny - domykania nie potrzebuje !

własnie z ta niezawodnoscia to nie tak do konca...

obecnie lewa szyba otwiera sie lecz gorzej z jej zamykaniem - cos tam jest urwane

dlatego albo zrobie to albo poprostu raz na zawsze usune korbki...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 10364
Otrzymał 136 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 3:06 pm   

grzybek napisał/a:
moduł komfortu nie jest mi potrzebny - domykania nie potrzebuje !

własnie z ta niezawodnoscia to nie tak do konca...

obecnie lewa szyba otwiera sie lecz gorzej z jej zamykaniem - cos tam jest urwane

dlatego albo zrobie to albo poprostu raz na zawsze usune korbki...


Pewnie skrętki linki są pourywane i powodują kłopoty z zamykaniem szyby. Musisz się do tego dostać i ocenić stan linki. Jak jest zrypana to kontaktuj się z Piwkiem, w Wawie jest gościu co ma takie rzeczy od ręki.
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 13131
Otrzymał 375 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 3:10 pm   

grzybek napisał/a:
moduł komfortu nie jest mi potrzebny - domykania nie potrzebuje !

własnie z ta niezawodnoscia to nie tak do konca...

obecnie lewa szyba otwiera sie lecz gorzej z jej zamykaniem - cos tam jest urwane

dlatego albo zrobie to albo poprostu raz na zawsze usune korbki...


1. Moduł komfortu jest ci niezbędny nie tylko do szyb, ale również do funkcjonowania auta.
2. Zmiana na silniczki nic nie zmieni, jeżeli linki są do pupy :) - wymień linkę i z bani!!!
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
grzybek 


Dołączyła: 15 Lis 2012
Posty: 229
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 3:13 pm   

dziekuje...

na dniach to sie sprawdzi i "przyatakuje" kolege PIWEK :)

Piwek ale przy przerobce jak nie chce domykania nie potrzebuje nowego modułu komfortu - czyli jest mi zbedny o to chodzilo...
jesli sie myle popraw mnie...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Zakatek 

Dołączył: 19 Maj 2016
Posty: 30
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon Gru 17, 2018 7:36 pm   

Komuś się taka przeróbka udała?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group