newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie logi zrobić 1.8T 150 km AWU
Autor Wiadomość
KokaGorda 

Dołączyła: 05 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon Sty 07, 2019 11:44 am   Jakie logi zrobić 1.8T 150 km AWU

Cześć wszystkim!

Moja garbata od niedawna łapie zmuły przy depnięciu (strach wyprzedzać, przydławiła się). Dzieje się to jak ma powyżej 2tys. Żadnych błędów na vagu nie pokazuje, wszystko zdaje się ok, ale problem jest. Mam ją od pół roku, i z tego co wiem były wymienione sonda lambda (pierwsza), przepływomierz (nie wiem, czy nowy niestety), przewody odmy, czujnik położenia wału. Silnik ma 200 tys najechane. Mam możliwość zrobić logi dynamiczne, tylko pytanie, które grupy na początek? Zrobiłam statyczne, wygląda to tak: http://vaglogi.pl/log-000_4h393HC.html

Czemu się za to wzięłam? Bo w moim mieście nie znalazłam fachowca, który poważnie potraktowałby mnie i moje żółte garbate, co więcej jeden mechanik poczęstował mnie tekstem, że lepiej mam sobie kupić fiata pandę... ręce opadają. Po prostu chciałabym wiedzieć, co dolega mojemu minionkowi, i jechać do mechanika uzbrojona w jakąś wiedzę ;)

Pomożecie? ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8391
Otrzymał 400 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pon Sty 07, 2019 6:54 pm   

logi dynamiczne grupy: 115 i 118, 003 i 020 (22?), 002 i 033
i zajrzeć statycznie do 32

zdrówka dla minionka <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KokaGorda 

Dołączyła: 05 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Pon Sty 07, 2019 9:28 pm   

Ołrajt! W weekend działam! Dzięki :)

[ Dodano: Sob Sty 12, 2019 10:58 pm ]
Hej, logi zrobione, czy coś z tego wynika?

dynamiczne:
Dynamiczny:
Grupy 001, 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_001_STWHc6.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_K3z4OI3.html
Grupy 002, 118: http://vaglogi.pl/log-002_118_78Ov4.html
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_XHT8uZ9.html

statyczne:
Statyczny:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_u32PL.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_jc4HyqW.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_n2DQF.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_PqHRU4B.html
Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_q6dda5.html

Oczywiście podczas szalonej przejażdżki nocnej nic szczególnie niepokojącego się nie zadziało.
Plis help!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8391
Otrzymał 400 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Sty 16, 2019 9:40 am   

poczekaj aż zwonko przejrzy te logi.
ja tylko rzuciłem okiem na przepływomierz i turbo i nie widzę nic niepokojącego.
chyba nie rozgrzałaś silnika i to błąd przy robieniu logów.

trochę mnie dziwi tak niskie ciśnienie doładowania ustawione przez fabrykę w mapach ale widocznie tak ma być. to dobrze świadczy o silniku skoro 0,6bar wystarcza do uzyskania 150 km.
silnik AWU jest bardzo mało udokumentowany w inecie i to z kolei mnie martwi (niepopularny, nieudany?)
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
KokaGorda 

Dołączyła: 05 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro Sty 16, 2019 10:30 am   

Dzięki za zerknięcie!

Kurcze, dziwi mnie co mówisz, bo silnik przed logami pracował 20 min - tyle mniej więcej trwał dojazd ma miejsce logów dynamicznych. Ok kwadransa dojazdu - to za mało? :( Bo statyczne zrobiłam już po powrocie pod dom, na koniec. Mój mechanik mówi, że wg niego przepływka, ale w logi mu sienie chciało patrzeć :D I bądź babo mądra...

Co do silnika - też tak się zastanawiam, czemu ani słowa nigdzie nie można znaleźć. Dziwne nie? Na pewno na wiosnę chcę wymienić łańcuch z napinaczem od wałków, i przy okazji obadać szklanki, jak trzeba - też wymienić bo coś na odpaleniu tłucze troszkę. Ale to tak prewencyjnie wszystko, na audi club fajnie ktoś opisał ten temat, wzięłam sobie do serca, że ten łańcuszek jest na zawsze wg vag, czyli na 200 tyś hihihi
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8391
Otrzymał 400 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Sty 16, 2019 12:14 pm   

sorry, z temperaturą coś mi się pomyliło :(
silnik był rozgrzany, logi wykonane prawidłowo. :ok
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zwonko 

Dołączył: 03 Wrz 2016
Posty: 74
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: Tarnnów
Wysłany: Nie Sty 27, 2019 2:06 am   

Przepraszam... Jakoś tak nie było mnie ostatnio na forum... A jeszcze zostałem wywołany do tablicy.
Logi są w porządku. Lekko stuka i lekko ubogo ale na prawdę nie wiele. Trzeba by sprawdzic czy nie ma gdzieś jakiejś minimalnej nieszczelności.
Korekty w 032 szkoda przeczą temu co jest w dynamicznym... Czy auto na LPG?

[ Dodano: Nie Sty 27, 2019 11:13 am ]
Jeszcze raz popatrzyłem na spokojnie i:
-MAF pokazuje tyle ile powinien i tak jak powienien dla 1.8T 150KM. P.S. 99,9% mechaników nie wie co to logi a co dopiero jak je interpretować :)

-generalnie przed logami, a właściwie przed logiem z grupą 033, kasujemy błędy nawet jak ich nie ma. Ma to za zadanie usuniecie wskazań grupy 032, które to z kolei wpływają na 033. Teraz "sumując" (bo to nie jest zwykła suma a+b) wskazania 033+032 stwierdzam, że dawkowanie paliwa jest ok. Jeśli autko ma LPG to trzeba zrobić 002+033 na obu paliwach

-spalanie stukowe jednak nie jest tak małe jak mi się wydawało - świece kiedy były zmieniane? jeśli nie dawno wypadałoby zamienić cewkę 4 z cewką 1 i powtórzyć log 003+020

-turbo - standardowe 1.8T 150KM ma doładowanie około 0,5bar-0.6bar. Doładowanie będzie zależeć od warunków zewnętrznych (temperatura, ciśnienie na zewnątrz itp) Tu jest okolo 0.7bar. Turbo bije ile zadane i bije to w odpowiednim czasie więc jest sprawne.
I teraz... po doładowaniu 0,7bar można by wnioskować, że autko ma 180KM... że ktoś wgrał mapy na 180KM... wtedy przepływka faktycznie pokazuje za nisko, w konsekwencji mogłoby być spalanie stukowe.

Teraz tak co można by zrobić:
-logi grupy 015+016 z jazdy (nie musi być strikte dynamiczny, zwykły z jazdy) żeby występowały problemy. Bardzo możliwe, że po prostu wypadają zapłony
-zmiana świec, podmianka cewek
-sprawdzenie ciśnienia sprężania, przy wymianie świec
-w 1.8T szczelność do podstawa i powinno się ją sprawdzać wręcz profilaktycznie, ale niestety mechanicy od tego stronią...
-no i ten MAF. Postaram się dopytać kogoś, który się zna znacznie lepiej niż ja. Bo mi to wygląda jednak na 180KM.

[ Dodano: Pon Sty 28, 2019 7:33 pm ]
Nie mam niestety na 100% zgodnych zdań, ale składam się jednak ku temu że przepływ jest za niski i MAF jest do wymiany. Z tym, że ze względu na to, że przepływka trochę kosztuje najpierw sprawdziłbym resztę.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez zwonko Nie Sty 27, 2019 11:15 am, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
KokaGorda
KokaGorda 

Dołączyła: 05 Lis 2018
Posty: 6
Skąd: Toruń
Wysłany: Śro Lut 27, 2019 11:09 am   

Dzięki na analizę :)

Nie przyznał sie sprzedający, że coś było grzebniete w mapie, ale jakoś tak niewyraźnie w sumie gadał, wiec kto to wie, ale na hamownie i tak pojadę sprawdzić co tam się dzieje :D Świeczki ponoć były wymieniane (nie mam powodu by nie wierzyć) tak samo przepływka. A problem jak był tak jest. Za kilka dni garbolina i tak jedzie na zmianę łańcucha wałków, więc już nic więcej teraz nie będę robić. No i mech ma już zapowiedziane, że musi temat dławienia ogarnąć - powiem mu co udało się po logach wykoncypować, za co jeszcze raz wielkie dzięki!

Dam znać co i jak po wszystkich zabiegach, może komuś się przyda ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group