newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana obudowy kluczyka
Autor Wiadomość
wrodar 


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 151
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 4:41 pm   Wymiana obudowy kluczyka

Jako że po moim kluczyku widać oznaki dwunastoletniej eksploatacji, zdecydowałem się na sprezentowanie garbowi nowej obudowy. Oto krótka instrukcja jej wymiany:

1. Kupujemy obudowę za 65 PLN (ja kupiłem u Allegrowicza o nicku aero33).


2. Rozbieramy nasz nowy zakup na części pierwsze. Najpierw oddzielamy część z grotem od części z przyciskami.


a następnie dokonujemy dalszego demontażu (pamiętając, że dootwarcia części grotem konieczne jest odkręcenie śrubki znajdującej się pod logo VW).


3. To samo robimy ze starą obudową


4. Teraz możemy już przełożyć płytkę z nadajnikiem oraz baterie. W moim starym pilocie były dwie baterie typu CR1620, a nowa obudowa miała z kolei miejsce na jedną, większą baterię typu CR 2032. Nie ma to jednak żadnego wpływu na działanie pilota (trzeba tylko kupić nową baterię)


5. Gdy już przełożymy płytkę i baterię próbujemy z części zawierającej grot wydobyć pastylkę do immobilizera oraz sam grot. W moim kluczyku ktoś musiał wcześniej grzebać, bo mimo odkręcenia śrubki nie mogłem dostać się do środka. Jednak przy znaczącej pomocy kombinerek udało mi się. Niestety pacjent po operacji wyglądał tak:


Na szczęście nie uszkodziłem pastylki:


6. Jej wydobycie wymagało użycia kolejnego zaawansowanego narzędzia, które widać na zdjęciu:


7. Po tym wszystkim wystarczyło złożyć wszystko do kupy i gotowe.


Aha, wbrew temu co wyczytałem wcześniej na forum nie musiałem na nowo kodować kluczyka. Wszystko działa na zasadzie plug&play:)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
miikii 



Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 173
Skąd: PIOTRKÓW TRYB
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 4:47 pm   

Bardzo ładna instrukcja. profi robotka. Należy się pochwała. szkoda że wcześniej nie zrobiłem takiej instrukcji sam ale chęci zabrakło.
przyda się potomnym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Przemo 
Beetlomaniak



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 2527
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: Z Wrocławia
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 6:07 pm   

Foto relacja jest fajna ale wydaje mi się że jest mały błąd, odnoście zasilania zastąpiłeś dwie baterie CR1620 jedną CR2032 więc zasilanie ma 3V zamiast 6V.
Mam rację?
_________________
"Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych."
Ernest Hemingway
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wrodar 


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 151
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 6:59 pm   

Zgadza się, przy szeregowym połączeniu dwóch baterii 3V łączne napięcie w wynosiło 6V. Ale, tak jak napisałem wcześniej, zmiana na 3V nie ma wpływu na funkcjonowanie pilota :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 8:22 pm   

ale może mieć wpływ na zasięg.
kup sobie zapas pastylek bo będziesz je częściej wymieniał

ryzykant jesteś, miałbyś problem gdyby transponder się stłukł blue_l_c_29
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Przemo 
Beetlomaniak



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 2527
Otrzymał 37 piw(a)
Skąd: Z Wrocławia
Wysłany: Sob Paź 15, 2011 8:30 pm   

Jest pewna opcja np. zastosowanie dwóch baterii CR2016 ale pewnie potrzebne będą kolejne przeróbki aby odseparować bateryjki tak żeby nie robić zwarcia...
_________________
"Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych."
Ernest Hemingway
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 6:05 pm   

wrodar, zrób testy zasięgu tego pilota, czy zasięg działania jest przyzwoity np. działa z 10-15 m
i daj znać koniecznie kiedy straci zasięg lub przestanie działać.

chętnie zamienię moją obudowę ale gdyby się okazało że są problemy to dam sobie spokój.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wrodar 


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 151
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 6:52 pm   

Obserwuję jego działanie już od paru dni i nie widzę różnicy pomiędzy zasilaniem z dwóch baterii, a z jednej. Ze starą obudową (dwie baterie) zasięg wynosił jakieś 2-3m. Po wymianie na nową obudowę (jedna bateria) zasięg jest nadal taki sam.

Podejrzewam, że nie widzę różnicy, ponieważ stare baterie były już nieco rozładowane. Z Twojego posta wnioskuję bowiem, że na nowych dwóch bateriach zasięg powinien wynosić kilkanaście metrów.

Niemniej jednak taki zasięg jak teraz w zupełności mi wystarcza, a nowa obudowa pilota nie jest tak obleśna w dotyku jak ta dwunastoletnia :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3152
Otrzymał 124 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 7:46 pm   

beetle napisał/a:
zasięg działania jest przyzwoity np. działa z 10-15 m


:shock:

Mój pilot z jedną baterią cr2032 (nową) też ma zasięg 2-3m tak jak pisze wrodar. Czyżby elektronika się "kończyła"?
_________________
był '99 New Beetle Silver Arrow 1.9TDI
był '98 New Beetle Lemon Gelb 2.0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 8:17 pm   

może przesadziłem, wystarczy zasięg 5-10 m
2-3 m to trochę za mało
mój obecny pilot ma zasięg ~10 m, z mieszkania otwieram/zamykam auto na parkingu pod blokiem.
ale mam też pilota z ebaya który nawet na nowej baterii działa tylko wtedy jak stoję bezpośrednio przy drzwiach :evil:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marcin-s81 


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 304
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 8:29 pm   

a czy do tego małego kluczyka mozna dokupic obudowe bo wypadla mi pestka co trzyma bateryjke?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 8:46 pm   

a co to jest "mały kluczyk" i "pestka co trzyma bateryjkę"???
myślałem że wszystkie beetle miały "scyzoryki"

ps. właśnie usiłuję "rozłupać" połówkę klucza z transponderem.
poprzednik który tam wcześniej zaglądał zalał chyba wszystko klejem :(
nie dziwię się że wrodar użył kombinerek, pewnie też miał sklejoną obudowę :P
dodam że w innym moim kluczu wystarczy odkręcić śrubkę a sprężyna od mechanizmu grota unosi obie części obudowy.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3152
Otrzymał 124 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 8:58 pm   

Obudowę da się otworzyć - gorzej jak pastylka też przyklejona :D Mam kluczyk z tą nowszą obudową, ale z wnętrznościami na 434mhz - chyba pokuszę się o wymianę, ale wcześniej kupię dodatkowe pastylki immo :D
_________________
był '99 New Beetle Silver Arrow 1.9TDI
był '98 New Beetle Lemon Gelb 2.0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 9:11 pm   

klej to klej, właśnie złamałem nożyk przy próbie "rozłupania"

jest inna metoda: trzeba rozwiercić wiertłem stary transponder i w powstały otwór wstawić nowy.
zaleta tej metody - nie ruszamy znaczka i śrubki i nie ma potrzeby dostawania się do środka kluczyka :idea:
jedyny problem to w którym miejscu wiercić aby nie zniszczyć kluczyka :lol:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
marcin-s81 


Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 304
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Radom
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 9:18 pm   

beetle napisał/a:
a co to jest "mały kluczyk" i "pestka co trzyma bateryjkę"???
myślałem że wszystkie beetle miały "scyzoryki"



Maly kluczyk=mała obudowa, taki klasyczny, jak w starych autach Pestka = guzik z logo vw, poprzedni własciciel zbubil i docial taka brzydka :) )
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3152
Otrzymał 124 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 10:25 pm   

beetle napisał/a:
klej to klej, właśnie złamałem nożyk przy próbie "rozłupania"


Hehe u mnie też sklejone 8) W ruch poszedł mały brzeszczot i po kilku cięciach udało się dostać do środka. Pastylkę udało się bezproblemowo wyciągnąć i przełożyć :wink:

Teraz pasuje znaleźć w dobrej cenie kolejny środek pilota na 433 MHz i nową obudowę na 3 przyciski :wink:

Ps. Może ktoś zna chętnego na dwie płytki 3 przyciskowego pilota 434 MHz? :D
_________________
był '99 New Beetle Silver Arrow 1.9TDI
był '98 New Beetle Lemon Gelb 2.0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Paź 19, 2011 10:45 pm   

no ja to bym chciał dostać się do środka, wymienić transponder i... skleić obudowę z powrotem :P
kombinerki i brzeszczot zostawiam sobie na koniec :idea:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wrodar 


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 151
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 6:55 pm   

beetle natchnąłeś mnie do przeprowadzenia porządnego testu zasięgu :) Okazuje się, że podane przeze mnie 2-3 metry to nie do końca prawda. Dzisiaj przeprowadziłem kilka prób i wyszło na to, że spokojnie da się otworzyć auto z 10 i więcej metrów. Oto dowód:

http://www.youtube.com/watch?v=p0ACZpv7psQ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 7:53 pm   

dzięki za test, zasięg jest więcej niż wystarczający. 8)
poeksperymentuję z moim pilotem czy 3V mu wystarczy i na jak długo :idea:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Beetles 


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 232
Skąd: Zdolny Śląsk
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 9:26 pm   

Założyłem baterie 3V i za chiny nie moge go zsynchronizować. Ani procedurą 1 , ani 2 i nawet vagiem nie idzie. Nie wiem co jest. Podciąłem troszkę obudowe w srodku bo blaszka od baterii jest lekko w innym miejscu. Jak pokombinowac by go zsynchronizowac? Podstawowe procedury nie skutkuja.
_________________
Czerwony Porsche
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wrodar 


Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 151
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 9:48 pm   

A z czym dokladnie jest problem? Centralny się otwiera, ale nie da się odpalic silnika?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 6231
Otrzymał 224 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 9:54 pm   

wymiana baterii dotyczy tylko pilota
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 147kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Beetles 


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 232
Skąd: Zdolny Śląsk
Wysłany: Pią Lis 04, 2011 8:10 am   

wrodar napisał/a:
A z czym dokladnie jest problem? Centralny się otwiera, ale nie da się odpalic silnika?

Chodzi o pilota, nie o kluczyk. centralny działa, brak błedów a zsynchronizowac pilota sie nie da. Może za mało te 3V?
_________________
Czerwony Porsche
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lookash 



Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 3152
Otrzymał 124 piw(a)
Skąd: Niepołomice
Wysłany: Pią Lis 04, 2011 8:52 am   

A może obudowa? Skoro kombinowałeś z blaszką to może pilot po złożeniu nie ma zasilania? I dlatego są problemy z dopasowaniem?

Ciekawy jest brak błędów - bo po nieudanej adaptacji pilota moduł komfortu powinien wywalić błąd! Przynajmniej u mnie tak było.

Druga sprawa - niefabryczne radio może powodować 'zakłócenia' w komunikacji i mogą występować właśnie problemy z adaptacją pilota vagiem.

Ale to już wszytsko na forum było napisane. Wystarczyło użyć wyszukiwarki ...
_________________
był '99 New Beetle Silver Arrow 1.9TDI
był '98 New Beetle Lemon Gelb 2.0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetles 


Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 232
Skąd: Zdolny Śląsk
Wysłany: Sob Lis 05, 2011 5:47 pm   

Okazało się, że pilot nie funkcjonuje mimo poprawnego zasilania. Pożyczyłem pilota od innego Beetleska i synchronizacja przebiegła pomyślnie. Spróbuje przelutować styki.
A jesli chodzi o przeróbkę na nowy typ to nie wydobywałem transpordera ze starej obudowy (ona jest tak mocno fabrycznie sklejona) bo straciłem kupe zdrowia przy poprzednim autku.
Tym razem dokodowałem dwa nowe transpordery- koszt jedynie 2x15zł+ przesyłka. Więc ta przednia czesc z transporderem do odstąpienia+ tył obudowa
_________________
Czerwony Porsche
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group