newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece żarowe
Autor Wiadomość
Guest
Gość
Wysłany: Wto Lut 07, 2012 8:56 am   

Noo i zatrzymał mi wczoraj na cały dzień garba bo na pierwszy rzut oka nic podejrzanego tu nie widać po za tym ze po 2 dniach nowy akuś padł...

Standardowy zestaw pytań:
-czy może świateł nie wyłączyłam
-albo radia
-albo może drzwi nie domknęłam...

Żeby być kobietą i jeździć do mechaników to naprawdę trzeba się w cierpliwość uzbroić a następnemu Mężczyźnie to już nóżki z tyłka urwę jak zacznie mnie o to pytać.

Ma mi dzisiaj zadzwonić co stwierdzi i jest to elektryk który prowadzi cały warsztat samochodowy. Od filtrów czy elektryki po wszystko a nawet opony sprzedaje.

Ma sprawdzić co i jak...

Liczę że tym razem znajdą przyczynę...
 
 
Guest
Gość
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 8:19 am   

Witam Serdecznie

Odzyskałam wczoraj Garbiego. I dzisiaj rano przyjemne zaskoczenie odpalił "od tyku"

Mechanik stwierdził że to RADIO dodatkowo pobierało jakoś prąd chodź było już sprawdzane przez wcześniejszych elektryków... !!
Ale coś tam z nim poczarował i powiedział że już nie powinno mi auta rozładowywać.

Wymienił jeszcze:
tulejki i szczotki w rozruszniku

Koszt naprawy - 250zł

Auto odpaliło bez problemów wiec liczę że to już koniec problemów...

DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA WSZELKIE POMOCNE PORADY !!

Pozdrawiam Ciepło
Justi
 
 
WUJ SAM 



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 10373
Otrzymał 137 piw(a)
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 9:00 am   

Hmm, jak tulejki w rozruszniku były padnięte, to faktycznie mogły występować problemy przy odpalaniu podobne do efektu słabego akumulatora. Ale mogło się to zdarzać nie tylko rano. Ale fajnie że garbek zrobiony :)
_________________
W końcu Prezes ma garbusa :)
Czasem skarbnik da polatać bezdachem :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zombek 301
[Usunięty]

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 8:22 pm   

Pomocy.W moim garbusku coraz bardziej falują obroty. Przy odpalaniu siwy dym. Na wolnych obrotach nierównomierna praca silnika. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wydaje dźwięki jakby tykanie zegarka. Momentami silnik wpada w skrajnie niskie obroty z szarpaniem. Bywa również, że sam dodaje gazu :shock: Próbowałem przeczyścić przepływomierz aerozolem CRC ale bez efektu. VCDS lite pokazał błąd(17656 - Start of Injection Timing Regulation: Control Deviation). Domyślam się ,że chodzi o pompę wtryskową.
 
 
zombek 301
[Usunięty]

Wysłany: Pon Maj 14, 2012 7:20 pm   

Problem okazał się poważniejszy niż myślałem. Po zdjęciu misy olejowej na oko widać, że dwa korbowody są skrzywione :( fragment elementu z wału pływał w misce.
 
 
Grzelo40+ 

Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Czw Lut 18, 2016 12:16 pm   

Panowie, w moim NB czas grzania świec jest taki sam na zimnym jak i ciepłym silniku.
Co ciekawe,nie ma różnicy w paleniu na ciepło czy zimno(pali po ok.2s)
Kilka lat temu miałem passata z takim samym silnikiem(1,9 tdi 90 km) i proszę sobie
wyobrazić że na ciepłym silniku kontrolka świec zapalała się na sek.i można bylo palić.
Silnik zaskakiwał natychmiast.


Pozdrawiam Grzelo40+
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Lut 19, 2016 6:58 pm   

czujnik temperatury silnika g62 sprawdź vag-com'em
ile pokazuje, jak to się ma do g2) i do rzeczywistości tzn. wiadomo że jak silnik rozgrzany, pracują wiatraki to musi być ok. 85'C a nie 40 itp.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gegas 


Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Sob Gru 17, 2016 8:48 pm   

Może głupio zapytam,ale tak dla przypomnienia - przekaźnik świec żarowych jest w kabinie nad pedałami ?? Nr. 109 czy 103 ??
Ostatnio zmieniony przez Gegas Sob Gru 17, 2016 8:49 pm, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Gru 17, 2016 11:01 pm   

109 jest od ecu, od świec żarowych jest 180


[ Dodano: Sob Gru 17, 2016 11:13 pm ]
jakby ktoś nie znalazł przekaźnika to może być jeszcze poza panelem:
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gegas 


Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 87
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: Nie Gru 18, 2016 12:41 am   

Dzięki beetle :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pią Mar 23, 2018 8:48 pm   

Ktoś wie jaki prąd pobiera 1 świeca?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Pią Mar 23, 2018 10:03 pm   

nowa i dobra świeca ma rezystancję >0,2Ω i <5Ω (dane bosch ) a zwykle jest 0,5-1,5Ω
oczywiście pomiar na zimno bo po rozgrzaniu rezystancja wzrasta kilkakrotnie.

użyj prawa Ohma i oblicz sobie prąd :P

tu jest temat o pomiarach świec żarowych:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=79819
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Nie Mar 25, 2018 10:18 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Nie Mar 25, 2018 6:02 pm   

No dobra, niech ci będzie kartkówka z fizyki <nerwus>
Jednakże rozrzut i tak jest spory. Chciałem sobie to pomierzyć, porównać każdą z nich z osobna.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Mar 25, 2018 10:22 pm   

pomiary są trudne bo mamy do czynienia z dużymi prądami albo małymi rezystancjami.
potrzebny miernik z wyższej półki aby pomiary w ogóle były możliwe i były wiarygodne <myśli>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pon Mar 26, 2018 4:57 pm   

Tym bym się zbytnio nie martwił- to tak jak ze sprężaniem w cylindrach.Nie musi być dokładnie do badań naukowych, tylko do wykrycia, która odstaje od pozostałych.I to ponad przeciętnie. Tak sobie kombinuję. Jeden miernik (cęgowy) do każdej powinien dać odpowiedź.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 223
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 28, 2018 1:43 pm   

Trochę odkopię i podepnę się pod temat.
Garbi wywala błędy 17058 i kolejne cyfry (świeca żarowa cylindra 4 usterka elektryczna w obwodzie) , doszedłem do wniosku również własnoręcznie macając listwe świec żarowych że ta rozsypuje się w rękach i ma problemy ze stykiem na świecach bo błędy znikają i pojawiają się zależnie od dociśnięcia "fajek".

Czy można bez kanału wymienić listwe samemu ?
Szukałem po przewodach wtyczki ale od góry nie byłem w stanie jej zlokalizować. :[
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 5:47 pm   

Do Wacie 72.
Przewód ( chyba nawet 2 żyły tam zauważyłem) wchodzą do cienkiego peszla, a ten z kolei do grubego pod rurką klimatyzacji i rury z ukł.chłodzenia. Peszel wchodzi pod podstawę akumulatora i tam w gąszczu innych przewodów ginie :(

Ja nadal poszukuję przekaźnika/sterownika świec.

1. Nie znalazłem na podszybiu obok klaksonu
2. Nie znalazłem w panelu przekaźników ( mam 109, 103, 53 i chyba 100)
3.Nie znalazłem obok panelu przekaźników
4.Nie znalazłem pod deklem obok komputera w kabinie
Gdzie jeszcze tego szukać??? :[
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 223
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 5:58 pm   

Dzięki.
Idzie zima , pora wyjąć i podładować akumulator pewnie wtedy będę szukał wtyczki wg Twoich podpowiedzi. <myśli>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 6:24 pm   

Hmmm, w peszlu bym nie szukał. Może pomacaj jeszcze raz cała "listwę", zwłaszcza jej koniec z prawej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 223
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 6:55 pm   

Jest tak jak mówisz , z listwy wychodzą przewody , znikają w jednym , potem drugim większym peszlu i gdzieś pod baterią ślad się urywa. :[
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Beetlejuice 


Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 246
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 7:45 pm   

Acha, wyjęcie akumulatora nic nie da. Musiałbyś zdemontować jego metalową podstawę.Sprawdziłem.
Interesuje cię poz. nr 10. A mnie jej drugi, odległy koniec.
Jak widać, nie widać wtyczki :]

Ostatnio zmieniony przez Beetlejuice Pią Lis 02, 2018 8:19 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 223
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 8:31 pm   

Właśnie , wtyczkę wje...o :[

Tak myślę ze na szybko to chyba tylko "pozaciskam" fajki na świecach , może będą siedziały stabilnie <myśli>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Lis 03, 2018 9:59 am   

koledzy, używajcie schematów - po to są <myśli>
świece parami do przekaźnika/modułu sterującego, a przekaźnik/moduł sterujący do ECM (komputer silnika)
prąd z bezpiecznika blaszkowego w puszce na aku, radzę sprawdzić czy nie ma tam dymu <no>

w listwie świec powinno pomóc podgięcie styków tak aby było ciasne połączenie ze świecą.
jak styki upalone to wymiana całej listwy.

przekaźnik gdzieś jest ukryty, może po "cykaniu" go namierzyć?
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
wacie72 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 223
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Lis 03, 2018 1:09 pm   

beetle , schemat schematem a fizycznie gdzie jest wtyczka od listwy nie powiedziałeś a kto jak kto ale Ty myślę że wiesz. :ok

Pozaciskałem wtyki w fajkach i błędy ustąpiły ale to prowizorka. Myślę nad wymianą listwy ale wiem tylko gdzie ona ma początek , koniec gdzieś umyka mi w czeluściach komory silnika <załamka>

[ Dodano: Sob Lis 03, 2018 2:13 pm ]
oooo , co Ty gadasz ? ? ?

Zastanawiałem się jak to możliwe że będące w sprzedaży jedne listwy mają wtyczki a inne tylko dwa przewody zakończone jakimiś wtykami . <myśli>

To co napisałeś rozwiązuje sprawę . Czyli odetnę starą listwę a nową "dosztukuję" do instalacji .
Te najmniej oczywiste rozwiązania są najprostsze , bo ja bym pół auta rozebrał by odnaleźć wtyczkę <wyśmiewacz>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8397
Otrzymał 401 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Lis 03, 2018 2:18 pm   

nowa listwa jest sprzedawana tak:

nie wiem gdzie jest podłączona, sądząc po długości kabelków gdzieś przy grodzi albo nawet pod kierownicą.
czarno widzę prucie wiązki, prościej uciąć i dosztukować do instalacji <cwaniak>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 171 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Sob Lis 03, 2018 2:24 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group