newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
prawdopodobnie sprzęgło ale nie jestem mechanikiem
Autor Wiadomość
sebas menorca 

Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Hiszpania
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 2:48 pm   prawdopodobnie sprzęgło ale nie jestem mechanikiem

witam jak w temacie podejrzewam sprzeglo ale nie jestem pewien

ojaw to taki ze gdy jade na 3,4,5 biegu gdy wcisne mocniej gaz obroty ida w gore a auto jedzie jak jechalo ewidentnie czuc slizganie sie sprzegla ale tak jak pow tylko na wyzszych biegach od 1 do 2 nic sie nie dzieje wszystko ok

co to mozee byc ??

dodam tylko ze nie wiem jaki mam silnik nie mam ksiazki i dzis szukalem naklejki fabrycznej pod kolem zapasowym i ani sladu

silnik to 1.9 tdi 90km 1999r wersja beetelka to podobna high line ale nie jestem pewien

numer vin to wyw zzz 9czym 612 578

dodam jeszcze ze nie mieszkam w polsce tylko na malej wysepce hiszpanskiej gdzie mechanicy zyja jak krolowie i za byle błachostke żadaja astronomicznej sumy

i jezeli to sprzeglo to mam zamiar je sam wymienic
posiadam garaz i nazedzia tylko potrzebuje paru porad

za ew pomoc dziekuje
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
konto 3

Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 2930
Otrzymał 114 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 2:56 pm   

Silnik masz na pewno ALH lub AGR jesli chodzi o sprzęgło nie różniły sie niczym.

Nie koniecznie musi to być problem ze sprzęgłem. Bardziej by mi tutaj pasowały problemy z turbina lub przepływomierzem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8029
Otrzymał 377 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 3:21 pm   

no co ty, przecież to wyraźne objawy ślizgającego się sprzęgła - brak przyspieszenia na dużym biegu przy wzrastających obrotach silnika.

jaki przebieg ma auto? jest seryjne czy po tuningu?
śmierdzi charakterystycznie przy ślizganiu? może jakieś wyciek oleju widoczny przy połączeniu silnika i skrzyni?

kod silnika sprawdź na obudowie rozrządu ale dlaczego ma być inny niż alh <rotfl>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Nie Cze 02, 2013 3:35 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
sebas menorca 

Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Hiszpania
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 3:25 pm   

ja obstawiam sprzeglo bo jak mu depniesz to czuc ze chce ciagnac ale sie slizga i czyc drgania przy wciskaniu
ale tak jak mowie ze to tylko na wyzszych biegach
co do turbo to bylo wyjmowane 5 tys km temu bo odcinalo mi przy 120km\h
tubylczy mechanik pow ze sprzeglo

teraz pytanie moje jakie to sprzeglo zwykle czy dwu mas
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
konto 3

Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 2930
Otrzymał 114 piw(a)
Skąd: PrzejdÄ˝ do mapy
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 3:38 pm   

Macie racje nie kłócę się <milczek>

Co do sprzęgła w silnikach AGR na początku montowane były zwykłe koła zamachowe.
Dwumasy były montowane potem po około 100.000 wyprodukowanych AGRów.
W ALH dwumas był montowany od początku produkcji.

A turbo miałeś ze zmienną geometrią czy bez ?
Bo jeśli było seryjne i bez zmiennej geometrii to silnik raczej AGR
Jeśli było ze zmienną geometria to ALH

Zobacz jeszcze na obudowie paska rozrządu - tak też powinien być naklejony symbol silnika
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sebas menorca 

Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Hiszpania
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 3:52 pm   

beetle napisał/a:
no co ty, przecież to wyraźne objawy ślizgającego się sprzęgła - brak przyspieszenia na dużym biegu przy wzrastających obrotach silnika.

jaki przebieg ma auto? jest seryjne czy po tuningu?
śmierdzi charakterystycznie przy ślizganiu? może jakieś wyciek oleju widoczny przy połączeniu silnika i skrzyni?

kod silnika sprawdź na obudowie rozrządu ale dlaczego ma być inny niż alh <rotfl>


kodu silnika nie znam szukalem i nic niewidac ale jeszcze poszukam autko ma 225 tys km
jest seryjne 90km
nic nie smierdzi widac jakis maly wyciek z pod walu tak jakby zimeringi

pojde w pn do aso z vinem to napewno wszystko powiedza o aucie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8029
Otrzymał 377 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 4:49 pm   

no w Hiszpanii pewnie ci się uda wyciągnąć takie dane.
w Polsce zwykle przeganiają klienta i trzeba szukać prywatnie dojścia do odpowiedniej osoby lub płacić ok. 50 zł.
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
the_undertaker 
DEADMAN INC.



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 3181
Otrzymał 279 piw(a)
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: Nie Cze 02, 2013 7:10 pm   

Włącz silnik, zaciągnij na maksa ręczny i spróbuj odjechać... będziesz wiedział czy to sprzęgło.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sebas menorca 

Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Hiszpania
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 2:42 am   

the_undertaker napisał/a:
Włącz silnik, zaciągnij na maksa ręczny i spróbuj odjechać... będziesz wiedział czy to sprzęgło.


rano sprobuje zobaczymy co to
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sebas menorca 

Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Hiszpania
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 3:10 pm   

the_undertaker napisał/a:
Włącz silnik, zaciągnij na maksa ręczny i spróbuj odjechać... będziesz wiedział czy to sprzęgło.


wie tak zrobilem

kola zaczely piszczec i auto stalo w miejscu
ale przuceni na luz sprzeglo zaczelo smierdziec
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 13091
Otrzymał 372 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 3:16 pm   

zaczęły piszczeć, bo się kręciły ??
Na którym biegu próbowałeś ??
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2411
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 3:57 pm   

Jak wyciągniesz skrzynię to sprawdż uszczelniacz na wale i jak cieknie olej to przy okazji wymień go na nowy,a skrzyni nie wyciągaj sam tylko weż kogoś do pomocy aby czegoś nie uszkodzic (lub siebie).
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 22, 2014 5:40 pm   

the_undertaker napisał/a:
Włącz silnik, zaciągnij na maksa ręczny i spróbuj odjechać... będziesz wiedział czy to sprzęgło.


podłączę się pod temat...

Silnik 2.0 benzyna.

Dzisiaj podczas jazdy, przy prędkości ok 80 km, kiedy wrzucałem np 4 i wciskałem gaz do końca, najpierw zwiększają się obroty o ok 2,3 tys i po ok 3 sekundach dopiero przyspiesza. Wcześniej chyba tego nie miałem, dopiero dzisiaj to zauważyłem.

Pytanie: Wy też tak macie? ;)

Zrobiłem test na sprzęgło podany przez the_undertaker:
na każdym biegu silnik gasł - to chyba dobrze ;)

Może ten objaw był spowodowany tym, że pierwszy raz miałem 3 pasażerów na pokładzie?
Zaniepokoiłem się, że to ślizgające się sprzęgło, ponieważ za tydzień mam dużą trasę do zrobienia <myśli>
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
choody 
ble ble ble ble ble



Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 2254
Otrzymał 131 piw(a)
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 12:29 am   

jeśli tak jest to niedługo wymiana cię czeka
_________________
... ..
a AVATAR zrobił PIWEK :)
poza tym ble ble ble ble ble ble ble
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 9:15 am   

choody napisał/a:
jeśli tak jest to niedługo wymiana cię czeka


Wczoraj i dzisiaj rano jeszcze trochę potestowałem i jednak jest jakiś problem...

Przy przełączaniu biegów, najpierw wchodzi na obroty (o ok 1,5 tys) potem obroty spadają i przyspiesza.

Zrobiłem też kilka razy test na sprzęgło podany przez the_undertaker:
na każdym biegu, przy zaciągniętym ręcznym silnik gasł.

Jutro na rano jestem umówiony do mechanika.
Myślicie, że takie objawy to całe sprzęgło do wymiany, czy tylko jakaś część?
Macie jakieś doświadczenia?
Dajcie mi jakieś porady, żeby facet mnie nie naciągnął ;)
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piwek 
wredna menda



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 13091
Otrzymał 372 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 9:27 am   

Wydaje mi się, że jeżeli auto ma swoje lata i pojawił się problem ze sprzęgłem, to nie bawiłbym się w wymianę elementów, ale niestety całości. Teraz wymienisz docisk, czy samą tarczę, a za kilka tygodni/miesięcy znowu coś. W wymianie sprzęgła zasadniczym kosztem jest zrzucenie skrzyni, które jest dość pracochłonne. I co - za jakiś czas, aby wymienić coś za kilkadziesiąt złotych znowy będziesz zwalał skrzynię ?? Nie polecam...

A co, który element obecnie jest winowajcą, to dopiero organoleptycznie, reszta to wróżenie z fusów niestety :(

Twoje pytanie bardziej powinno brzmieć, na co wymienić, jakie są koszta realne, żeby mechanik w tym momencie cię nie pociągnął zbytnio... :(
_________________
To pisałem ja... ewidentnie wredna itd itd itd... z zaje... wielkim SZYBERDACHEM...

Piwek
piwek@newbeetle.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 9:35 am   

Piwek napisał/a:

Twoje pytanie bardziej powinno brzmieć, na co wymienić, jakie są koszta realne, żeby mechanik w tym momencie cię nie pociągnął zbytnio... :(


Masz rację :(

Znalazłem coś takiego na alledrogo:
http://allegro.pl/sprzegl...4080469479.html

Ile ok powinna kosztować wymiana sprzęgła?

Ile ok trwa taka naprawa?
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fredi88 


Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 552
Otrzymał 34 piw(a)
Skąd: Hönigsberg
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 10:26 am   

jak sprzęgło to tylko porządne... bo za pół roku znów będziesz wymieniał... polecałbym sachsa mimo wszystko... http://allegro.pl/vw-1-8-...4065332927.html
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
marta
Agnieszka 



Dołączyła: 27 Lut 2012
Posty: 2411
Otrzymał 35 piw(a)
Skąd: Buczkowice
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 4:22 pm   

Rok temu wymieniałam na sachsa i jestem zadowolona,ale ze sprzęgła bo z wydanej kasy nie <rotfl>
_________________
żółwik niebieski
https://plus.google.com/photos/111696824382470974922/albums/5961285290078783281?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 4:52 pm   

Fredi88 napisał/a:
jak sprzęgło to tylko porządne... bo za pół roku znów będziesz wymieniał... polecałbym sachsa mimo wszystko... http://allegro.pl/vw-1-8-...4065332927.html


Agnieszka napisał/a:
Rok temu wymieniałam na sachsa i jestem zadowolona,ale ze sprzęgła bo z wydanej kasy nie <rotfl>


Ok, będę szukał z wyższej półki ;)

@Aga
Ile kosztowała robocizna?
Ile trwała naprawa?
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JoeBlack 


Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 82
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 6:38 pm   

benzyna 2.0 w sobotę wymieniłem całe sprzęgło: LUK za 450 zł plus wymiana. Chodzi jak złoto…. samochód dostał nowe życie
_________________
Mój Atramentowy Dependent
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Przemo 
Beetlomaniak


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 2792
Otrzymał 57 piw(a)
Skąd: Z Wrocławia
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 7:23 pm   

JoeBlack napisał/a:
benzyna 2.0 w sobotę wymieniłem całe sprzęgło: LUK za 450 zł plus wymiana. Chodzi jak złoto…. samochód dostał nowe życie

A kto we wrocku Ci wymieniał? Jeśli to nie tajemnica :P
_________________
"Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych."
Ernest Hemingway
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 7:41 pm   

JoeBlack napisał/a:
benzyna 2.0 w sobotę wymieniłem całe sprzęgło: LUK za 450 zł plus wymiana. Chodzi jak złoto…. samochód dostał nowe życie


ile kosztowała robocizna?
da się to zrobić w 4 godziny?
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kasia i łukasz 

Dołączył: 06 Lis 2013
Posty: 161
Otrzymał 17 piw(a)
Skąd: Gowarczów
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 8:15 pm   

Ja robię w 4 h. wraz z kolegą mechanikiem i kluczami pneumtycznymi
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Misza
Misza 


Dołączył: 09 Lip 2013
Posty: 337
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Mar 24, 2014 9:11 pm   

Kochani!
Potrzebuję cenę robocizny za wymianę sprzęgła.
Stawiam piwko za info ;)
_________________
>> CZARNY GARBUS - MISZA Z KRAKOWA <<
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group