newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
 Ogłoszenie 
Mamy małą awarię skryptu. Pracujemy nad nią, postaramy się jak najszybciej, ale może to być np wtorek...

Poprzedni temat «» Następny temat
hmm... jak namierzyć złodzieja prądu?
Autor Wiadomość
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8409
Otrzymał 402 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Paź 31, 2015 2:08 pm   hmm... jak namierzyć złodzieja prądu?

część z nas pewnie już zna to uczucie zawodu gdy siadamy do żuczka, przekręcamy kluczyk aby zapalić silnik a tu zonk, ledwie kręci albo lampki gasną i ciemno - brak prądu <załamka>
akumulator był sprawny, nie zostawiliśmy włączonych świateł, alarm nie wył godzinami itp.
coś zeżarło całą pojemność akumulatora!
na forach motoryzacyjnych łatwo znajdziemy porady które sprowadzają się do - zamknąć bagażnik i drzwi, otworzyć klapę silnika, wstawić w zamek maski wkrętak tak aby czujnik klapy nie wzbudził alarmu po zamknięciu pilotem auta, odłączyć klemę, z podłączonym amperomierzem (zaczynamy od max zakresu) i zmierzyć całkowity pobór prądu.
po potwierdzeniu zwiększonego poboru prądu wyjmować po kolei bezpieczniki i mierzyć prąd w poszczególnych obwodach aż znajdziemy ten moduł/urządzenie który pobiera więcej prądu niż powinno.

jest szybszy i wygodniejszy sposób: <cwaniak>

potrzebny jest zwykły miernik z zakresem mV (milivolty)

oraz tabela przeliczeniowa:



zasada pomiaru jest prosta - mierzymy spadek napięcia na bezpieczniku i wiedząc jaki jest jego typ (mini, normalny) i prąd nominalny bezpiecznika znajdujemy w tabeli wartość prądu odpowiadającą odczytanemu miernikiem spadkowi napięcia na bezpieczniku.

bez wyrywania bezpieczników, przerywania zasilania w badanych obwodach...
oczywiście pod ręką powinniśmy mieć rozpiskę który bezpiecznik jest od czego:
http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=8186

przykład:
mierzymy standardowy bezpiecznik 10A i uzyskujemy na mierniku 7,5mV.
sprawdzamy w tabeli i wiemy że w obwodzie płynie prąd 1A.
i teraz analiza czy jest to normalna wartość czy objaw problemu. dobry pomysł to porównanie z innym autkiem. <myśli>

z moich obserwacji wynika że normalny pobór prądu w zamkniętym i zabezpieczonym aucie to 50 mA (0,05A)
pamiętajmy o tym żeby poczekać aż alarm przejdzie w stan czuwania, zaraz po zamknięciu drzwi pilotem przez ok. minutę zanim się uśpi alarm pobiera ok. 0,35A
często złodziejem prądu jest radio lub wzmacniacz, moduł komfortu albo zamki drzwi.
w niektórych żuczkach podobno grzałki lusterek włączane są przełącznikiem i grzeją non stop jak pozostawi się pokrętło w położeniu grzania <myśli>

mierniki w dłoń!

ps. poradę opracowałem na podstawie biuletynu technicznego vw znalezionego w inecie <luzik>
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 172 kkm
 Autor postu otrzymał 7 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Więcej szczegółów
Wystawiono 7 piw(a):
konto 3, choody, TurboGarbus, dorphy, Grześ K., SwIeTyY, Piwek
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group