newbeetle.pl Strona Główna newbeetle.pl
FORUM NEW BEETLE CLUB POLAND

FAQFAQ  SzukajSzukaj  Mapa GoogleMapa Google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Manualna - problem ze wstecznym i dwójka
Autor Wiadomość
BorekLodz 

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Gru 31, 2015 3:21 pm   Manualna - problem ze wstecznym i dwójka

Witam
Beetle 2.0 benzyna + manualny skrzynia.

Ogólnie drążek bardzo luźno chodzi, ponoć miał to być problem z linkami i wybierakiem ale mechanik sprawdził i ponoć są linki naprężone

Ostatnio problem jednak się nasilił, mianowicie:

1. Nie wchodzi wsteczny, tzn niby wchodzi ale zachowuje sie jak jedynka.
Cofajac musze sprawdzic delikatnie czy wszedl wsteczny.
Dzis problem tak sie pogłebił że nie byłem w stanie wycofac
2. Problem z 2, drążek w pozycji 2 ale skrzynia nie zalapała.
Opracowałem swój patent, przytrzymuje/dociskam reką drażęk w pozycji dwójki, dodaje gazu i jak załapie to wtedy puszczam drążęk i jest ok

Dodatkowo sprzęgło łapie na "górnym zakresie" - ma wąski zakre

Prosze o porady cóż to może być.
Ostatnio zmieniony przez BorekLodz Czw Gru 31, 2015 3:23 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1159
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Czw Gru 31, 2015 10:50 pm   

A czy występuje zgrzytanie w trakcie zapinania biegu ? możliwe że trzeba by wyregulować wybierak !? <myśli>
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BorekLodz 

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Sty 02, 2016 11:21 am   

Czynność zmiany biegów jest cicha i bez zgrzytów.
Problem jest również z 5. Ogólnie drążek jest bardzo luźny i rzadko bo rzadko zdarzyło mi się wrzucić 3 zamiast 1 jak ruszałem ze świateł.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
beetle 
zdolny ale leń



Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 8029
Otrzymał 377 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: Sob Sty 02, 2016 2:25 pm   

zajrzyj pod drążek wyboru biegów, obejrzyj czy coś nie pękło, zwłaszcza te białe plastykowe części, sprężynę...
potem wyreguluj linki, żeby to zrobić trzeba przygotować sobie blokady np z 5mm gwoździ lub wiertła, klucza ampulowego czy po prostu z 5mm drutu.
prawidłowo robi się to tak (najlepszy film jaki znalazłem na ten temat :ok ):

zapytaj mechanika czy tak ustawiał czy na oko metodą prób i błędów :P
obejrzyj też plastykowy wspornik przy skrzyni, ktoś na forum miał z nim problem (Braciak, Przemo...):

dalej to już wchodzimy w duży problem - mechanizm wybieraka albo synchronizatory <załamka>

edit:
temat dorphy:
http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?p=111649
_________________
Krzycho
black new beetle 2.0i apk>aqy 1999 r. 165 kkm
Ostatnio zmieniony przez beetle Sob Sty 02, 2016 3:40 pm, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CZARNY 


Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 1159
Otrzymał 53 piw(a)
Skąd: SZCZECINEK
Wysłany: Sob Sty 02, 2016 3:37 pm   

W przypadku synchronizatorów to by zgrzytał i stawiał opór ? do tego raczej nie było by problemów na tylu biegach z synchro. Problem wsteczny 3 i 5 czyli dzwignia do przodu, stawiam na ustawienie wybieraka -przesunięcie poprzeczne i cięgno z ruchem do tyłu <myśli> Jeszcze kontrola luzu lewarka zmiany biegu ,nadmierny luz też może sprawiać problemy !?
Ostatnio zmieniony przez CZARNY Sob Sty 02, 2016 3:39 pm, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group